Σκάστρα
Oλα όσα θα ήθελες να μάθεις σύντομα για τις σκάστρες
ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΤΥΠΟΥ Απελευθερώνει την παραπάνω πίεση στο περιβάλλον παράγοντας τον πολυπόθητο ήχο. Δυστυχώς τα συστήματα μέτρησης αέρα κάποιων αυτοκινήτων (π.χ. 1.8Τ) δεν αντιδρούν καλά σε αυτές τις σκάστρες με αποτέλεσμα να παρουσιάζονται προβλήματα στο ρελαντί και στις αλλαγές ταχυτήτων. |
|
ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΤΥΠΟΥ Ανακυκλώνουν τον αέρα και πάλι μέσα στο σύστημα εισαγωγής και είναι πιο ήσυχες από τις ανοιχτού τύπου. Τις προτιμούν οι ξενέρωτοι που δεν θέλουν να κάνει θόρυβο ης σκάστρα τους, καθώς και όσοι είναι αναγκασμένοι να το κάνουν λόγω ιδιομορφίας του συστήματος μέτρησης αέρα του αυτοκινήτου τους. |
|
ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΩ ΣΚΑΣΤΡΑ? Αν έχεις τουρμπάτο ή κομπρεσσεράτο αυτοκίνητο μπορείς να τοποθετήσεις σκάστρα. Οι περισσότερες εταιρίες έχουν Kit για συγκεκριμένα μοντέλα αλλά υπάρχουν και universal που μπορούν να μπουν ακόμη και σε diesel! Τώρα τελευταία υπάρχουν σκάστρες για ατμοσφαιρικά. Δεν είναι αληθινές και το αποτέλεσμα είναι πολύ μούφα. Αν τοποθετήσεις τέτοια είσαι άξιος της μοίρας σου... |
|
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΑΛΩ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΤΥΠΟΥ? Αν είσαι από αυτούς που ήθελαν τρελό σκάσιμο από τη σκάστρα τους αλλά συμβιβάστηκαν με μια κλειστού τύπου και δεν έχουν καταλάβει ακόμα γιατί, διάβασε παρακάτω: |
|
ΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΣΑ ΣΕ ΜΙΑ ΣΚΑΣΤΡΑ? | |
ΔΙΑΦΡΑΓΜΑ Οι εργοστασιακές σκάστρες έχουν συνήθως ένα λαστιχένιο διάφραγμα που τις στεγανοποιεί. Το ελατήριο που την κρατάει κλειστή είναι προσαρμοσμένο σε ένα πλαστικό καπάκι. Συνήθως οι εργοστασιακές έχουν πολύ μαλακό ελατήριο και όταν ανεβάζεις πίεση αρχίζουν να χάνουν. Αυτό μπορείς να το φτιάξεις αλλάζοντας απλά το ελατήριο. Γενικά οι σκάστρες με διάφραγμα κάνουν δυνατό τσουφ! |
|
ΕΜΒΟΛΟ Αντί για διάφραγμα στεγανοποίησης οι aftermarket σκάστρες έχουν ένα μεταλλικό ή πλαστικό έμβολο. Σε πολλές από αυτές υπάρχει ελατήριο ρυθμιζόμενης σκληρότητας για να ταιριάζεις τη σκάστρα στην πίεση που δουλεύει το αυτοκίνητο σου. Βγάζουν ήχο ψηλότερης συχνότητας από ότι οι σκάστρες με διάφραγμα. |
|
ΔΙΠΛΟΥ ΕΜΒΟΛΟΥ Για τα αυτοκίνητα με Airflow έχουν σχεδιαστεί οι σκάστρες διπλού εμβόλου. Επειδή στο ρελαντί η υποπίεση της εισαγωγής μπορεί να ανοίξει τη σκάστρα και να μπερδέψει τον εγκέφαλο με αποτέλεσμα να μπουκώσει το αυτοκίνητο, δημιουργήθηκαν αυτές οι σκάστρες. Έχουν δυο πιστόνια με δυο ελατήρια και έτσι λύνουν το πρόβλημα. |
|
ΚΟΡΝΕΣ Συχνά το ζητούμενο σε μια σκάστρα είναι το δυνατό τσουφ. Γι αυτό μερικοί κατασκευαστές έχουν φτιάξει τις εξόδους αέρα της σκάστρας σαν κόρνες, έτσι ώστε να ενισχύουν τον ήχο τους! |