Mercedes C63 AMG 601 PS
Από το πουθενά ήρθε και στο πουθενά πηγαίνει. Εμφανίζεται, προσπερνά και εξαφανίζεται, με την τακτική του ανταρτοπολέμου. Και περνάει αυτοκίνητα και μηχανάκια από πάνω…
Του Γιώργου (Déjà Vu) Χριστοδουλόπουλου
Μέχρι να γίνουν υπερτροφοδοτούμενοι όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης –μια «μόδα» που επεκτείνεται τρελά εδώ και χρόνια- θα συνεχίσουν να υπάρχουν κάποια μοντέλα που περιφρονούν τη μείωση της κατανάλωσης και την υστέρηση του τούρμπο, για χάρη των ατμοσφαιρικών κυβικών. Ένα από αυτά είναι και η Mercedes C63 AMG, το τέρας του V8 των 6,2 λίτρων (που περιέργως η Mercedes «ξέχασε» να ονομάσει C62, για όσους ψάχνονται με την ονοματολογία) και των 450 περίπου αλόγων. Ένα από δαύτα είναι που έχει ήδη ξεκινήσει να μας απασχολεί, μόνο που το συγκεκριμένο έχει δεχθεί τις περιποιήσεις του γερμανού βελτιωτή Wimmer, ο οποίος εστίασε κυρίως στην ισχύ. Ας δούμε πώς.
Μυστικοπάθεια
Διαβάζοντας τα… διαπιστευτήρια του αυτοκινήτου, από τη μία φτιάχνεσαι κι από την άλλη ξενερώνεις. Φτιάχνεσαι όταν βλέπεις πως το εργαλείο έχει φτάσει πλέον να αποδίδει 601 άλογα -δεν είναι και λίγα άλλωστε- αλλά ξενερώνεις επειδή οι Γερμανοί είναι τόσο μυστικοπαθείς, που ανακοινώνουν μόνο γενικότητες για τον τρόπο, με τον οποίον έφτασαν τον V8 σε τέτοιο επίπεδο. Το μοτέρ έχει αποκτήσει νέα, ολοκληρωμένη εξάτμιση, φυσικά κατασκευασμένη ειδικά για το συγκεκριμένο μοντέλο από τη Wimmer, η οποία συνεργάζεται με καινούργιους, αγωνιστικούς καταλύτες. Η εισαγωγή του αέρα στο μοτέρ έχει γίνει ευκολότερη μέσω μιας νέας, custom κατασκευής της Wimmer, η οποία έχει ασχοληθεί και με την κεφαλή, ή καλύτερα με τις κεφαλές του V8: αν και δεν το ανακοινώνει, μια ροϊκή εξέλιξη και ίσως και ψιλότερες φλάντζες, με συνεπαγόμενη αύξηση της συμπίεσης από το εργοστασιακό 11,3:1, είναι κάτι αναμενόμενο για να έρθουν τα επιπλέον 150 περίπου άλογα. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με τους νέους εκκεντροφόρους, που μεν είναι πιο άγριοι από τους εργοστασιακούς, αλλά κανένα άλλο στοιχείο αναφορικά με αυτούς δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα από την εταιρεία. Αυτά τα ολίγα, σε συνάρτηση φυσικά και αναγκαστικά, με τον αναπρογραμματισμό της ECU, ανεβάζει λοιπόν την ισχύ του γερμανικού μοτέρ στα 601 άλογα και τη ροπή του στα 73,4 kgm, από 61,2 kgm του εργοστασιακού.
Και επειδή σίγουρα ο ιδιοκτήτης της C63 AMG που ψήνεται να της προσθέσει περίπου 150 άλογα και 12 κιλά ροπής, θα θέλει να δει στο κοντέρ του και πάνω από τα 250 km/h που του επιτρέπει να πιάσει ο κόφτης της Mercedes, η Wimmer φροντίζει ώστε να αφαιρέσει αυτόν τον αντιπαθητικό ηλεκτρονικό κόφτη. Έτσι, το αυτοκίνητο μπορεί να ξεδιπλώσει το… ταλέντο του χωρίς περιορισμό, φτάνοντας, όπου μπορεί βέβαια, τα 330 km/h τελικής ταχύτητας!
Είναι φίλοι μας?
Βλέποντας κάποιος τέτοια μοντέλα, σίγουρα συμφωνεί με την κλασσική ατάκα του μακαρίτη του Αρτέμη Μάτσα για τους Γερμανούς. Αν όμως το δεις δημοσιογραφικά το θέμα, οι Γερμανοί της Wimmer είναι κανονικοί εχθροί της ενημέρωσης! Γιατί όχι μόνο μας λένε απλά τα αυτονόητα για τη δουλειά τους στο μοτέρ, αλλά κάνουν το ίδιο και για την ανάρτηση. Κοινώς, τα coilovers και τα υπόλοιπα καλούδια, που η εταιρεία έχει φροντίσει να κατασκευάσει εσωτερικά για το συγκεκριμένο μοντέλο, είναι αγνώστων λοιπών στοιχείων, οπότε πρέπει απλά να υποθέσουμε ότι οι επεμβάσεις έγιναν με σκοπό να σφίξει λιγάκι η ανάρτηση, ώστε το σασί να εκμεταλλεύεται την επιπλέον δύναμη. Αντίθετα, για τις ζάντες που δεν είναι του… καταστήματος, η Wimmer είναι λαλίστατη: πρόκειται για τις αραχνωτές BBS CH-R σε διάσταση 8,5x19 ιντσών εμπρός και 9,5x19 ιντσών πίσω και συνεργάζονται με ελαστικά Dunlop διαστάσεων 235/35 εμπρός και 265/35 πίσω.
Η κρυψίνοια συνεχίζεται και στο επίπεδο των φρένων, με τη Wimmer να αναφέρει απλά ότι είναι «ενισχυμένα» (αλλά σιγά το νέο, για τέτοια αύξηση ισχύος/ ροπής): οι μεγαλύτερων διαστάσεων ζάντες σίγουρα χωράνε δισκόπλακες με διάμετρο μεγαλύτερη από 360mm, που έχουν οι εργοστασιακοί εμπρός (330mm πίσω).
Τουλάχιστον στον τομέα της εμφάνισης δεν έχουμε ανάγκη τους PR της Wimmer, αφού οι περιορισμένες επεμβάσεις στο αμάξωμα φαίνονται και με το μάτι: μαύρο το αστέρι εμπρός, σήτα στον προφυλακτήρα και χρώμα/ αυτοκόλλητα που παραπέμπουν σε αγωνιστική κατασκευή. Η καλαισθησία είναι υποκειμενική έννοια, οπότε αν ρωτάς εμένα, αυτός είναι και ο τομέας που πάσχει το αυτοκίνητο. Εντάξει, οι Γερμανοί δε νοιάζονται για αυτό, αλλά εδώ τα ταξί είναι κίτρινα και, κυρίως, μοντέλα της Mercedes. Καταλαβαίνεις πού το πάω, έτσι? Πας δηλαδή στο δρόμο, ξαφνικά ο καθρέφτης σου γεμίζει για λίγα δευτερόλεπτα, μετά νιώθεις κάτι να σε «σουβλίζει» κανονικά προσπερνώντας σε σε δέκατα, και όταν κοιτάς μπροστά, αναρωτιέσαι: «μα καλά, πάνε έτσι τα ταξί?». Επίσης, αυτά τα στρογγυλά αυτοκόλλητα στο πίσω μέρος μου θυμίζουν σήματα που βλέπουμε σε ετικέτες από τζιν παντελόνια! Αυτά, τέλος οι κακεντρέχειες – ούτως ή άλλως ένα τέτοιο αυτοκίνητο δε σηκώνει επικρίσεις, τουλάχιστον από το μεγαλύτερο κομμάτι του ανταγωνισμού. Βλέπεις, τελικά μιλάμε για ένα εργαλείο που λίγα αυτοκίνητα μπορούν να ανταγωνιστούν στο δρόμο και που, άμα λάχει, τα βάζει άνετα και με δυνατά μηχανάκια, έχοντας τελική που κανένα εργοστασιακό δε φτάνει. Και βέβαια, τα γκάζια αυτά δεν έρχονται ξεροσφύρι: συνδυάζονται με τον αδιαμφισβήτητο αυτοκινητιστικό πολιτισμό που προσφέρει κάθε μοντέλο της Mercedes, και αυτό είναι σωστό…
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΙΣΧΥΣ & ΡΟΠΗ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟΥ
601 PS / 73,4 kgm
ΙΣΧΥΣ & ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΟΥ
457 PS / 61,2 kgm
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
6.208cc, V8, 32βάλβιδος, ροϊκή εξέλιξη κεφαλών, εκκεντροφόροι, εισαγωγή αέρα, εξάτμιση και καταλύτες Wimmer
ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ
Κίνηση πίσω, 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Wimmer coilovers και αντιστρεπτικές εμπρός και πίσω
ΦΡΕΝΑ
Wimmer uprated
ΤΡΟΧΟΙ, ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Ζάντες BBS CH-R 8,5x19 εμπρός και 9,5x19 ιντσών πίσω με ελαστικά Dunlop διαστάσεων 235/35 εμπρός και 265/35 πίσω
EXTERIOR
Εργοστασιακό
INTERIOR
Εργοστασιακό
Powered by
Wimmer Rennsporttechnik Solingen
Lohdorferstr. 231, Solingen, Γερμανία
Τηλ.: +49 212 2643000
http://www.wimmer-rst.de