Honda Civic EG VTi 518 WHP

Εικόνα burnout
Burn Out Team 18 Σεπ 2012

Primal Scream: Το screamer pipe ξερνάει φλόγες και μια αρχέγονη κραυγή που σου σηκώνει την τρίχα. Δεν είναι απλό VTi αυτό...

του Νίκου, Nizak, Ζακχαίου

Kάθεσαι στη γέφυρα, στο Ολυμπιακό Χωριό. Με τέτοιο όνομα θεωρείς πως πρόκειται για μια ήσυχη περιοχή με πουλάκια στα κλαδάκια, γιαγιάδες με εγγονάκια στα παρκάκια και λοιπά γλυκανάλατα. Τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Ένας κινητήρας λυσσομανάει σε υψηλές rpm, μια wastegate ουρλιάζει και γεμίζει τα ουράνια με μια τερατένια κραυγή, σαν να πρόκειται για θηρίο που θέλει να βασιλέψει στη ζούγκλα. Ένα μαύρο Civic εμφανίζεται στον ορίζοντα και επιταχύνει προς το μέρος σου με καταιγιστικό ρυθμό. Κοντοζυγώνει τη γέφυρα και περνάει από κάτω με το screamer pipe να σου σπάει τα τύμπανα. Ίσα που προλαβαίνεις να διαβάσεις στο πλάι τη γιαπωνέζικη γραμματοσειρά που γράφει Illegal Power.

Πιάστε τον
Είναι η δεύτερη δουλειά του Βαγγέλη, ιδιοκτήτη και βελτιωτή του Civic που παρουσιάζουμε μέσα από το περιοδικό. Η πρώτη ήταν το Prelude των 466 PS που κόσμησε το εξώφυλλο του τεύχους 103 σε μια κόντρα με ένα S2000. Από τότε είχαμε κλείσει θέση και για το προσωπικό αυτοκίνητο του Βαγγέλη που δεν είναι άλλο από το μάχιμο Civic των 518 PS, τροχό παρακαλώ.
Δεν είναι τυχαίο πως οι λέξεις Illegal Power είναι γραμμένες με jap style lettering πάνω στο Civic. Ο Βαγγέλης ειδικεύεται στα γρήγορα ιαπωνικά εργαλεία και αυτό το Civic δεν είναι εξαίρεση. Με αλήτικο παρουσιαστικό δεν πρόκειται για αυτοκίνητο που έχει σκοπό ύπαρξης να κυκλοφορεί γυαλισμένο για καφέ στις πλατείες. Η μαύρη καρότσα έχει περάσει από πολλά στάδια ταλαιπωρίας. Από VTi πρώτου σταδίου, όταν ακόμη τα VTi μετρούσαν, σε νιτράτο και τελικά σε big turbo αυτό το EG έχει κάνει στη ζωή του περισσότερες κόντρες από όσες είναι οι οφειλές της χώρας στους ξένους δανειστές. Με εμφάνιση που έχει επιμεληθεί η RSO Design και περιλαμβάνει μπροστά προφυλακτήρα, sideskirts, πίσω diffuser και φανάρια φαίνεται πως το “κακό” μαύρο look γίνεται κάκιστο. Το carbon καπό και οι λοιπές λεπτομέρειες από ανθρακόνημα ολοκληρώνουν την εικόνα αλλά έτσι κι αλλιώς το ζητούμενο δεν είναι η μούρη. Το ψαχνό της υπόθεσης ξετρυπάει μέσα από το καπό. Το screamer της waste gate σε κάνει να θέλεις να ανοίξεις το καπό, να δεις τι σκατά κρύβεται από κάτω. Αρκεί μια κίνηση για να αποκαλυφθεί το σύμπλεγμα πολλαπλής εξαγωγής-τουρμπίνας-waste gate. Αυτό το πράγμα σίγουρα δεν είναι light turbo με μαμά εντόσθια...

Αντέχει?
Ρωτάω τον Βαγγέλη και κάθομαι στη θέση του οδηγού. “Φυσικά” μου απαντά “τι θα μου απαντούσες?” σκέφτομαι, φαίνεται όμως πολύ σίγουρος. Χωρίς να το πολυζαλίζω βγαίνω από το φανάρι στη λεωφόρο και με δεύτερη στο κιβώτιο επεξεργάζομαι το γκάζι για να δω σε πιο σημείο του στροφομέτρου θα ξυπνήσει η GT 3072 που φοράει ο B16A2. Πάντως, όσο είναι ξετούρμπιστος, ο κινητήρας λειτουργεί χωρίς κομπιάσματα και λοιπά μπουκώματα από τα 4 οκτακοσάρια μπεκ που δουλειά τους είναι να ταΐσουν υπερτροφοδοτούμενη δίψα και όχι χαλαρή βόλτα. Ως εδώ καλά σκέφτομαι, ώσπου η βελόνα του στροφομέτρου πλησιάζει τις 5.000 rpm. Θα το πω όσο πιο ωμά μπορώ, στις 5.000 άνοιξαν οι πύλες της κολάσεως, το στροφόμετρο πήδηξε στον κόφτη (8.900 rpm για καθημερινή χρήση, αχ ρε Χοντάκλα), και οι μπροστινοί τροχοί άρχισαν να γράφουν. Όλα τα λεφτά όμως το screamer που αφήνει τεράστιο όγκο καυσαερίων με φλόγες που χορεύουν στο ρυθμό του κόφτη, λίγα εκατοστά μπροστά από τα μάτια σου. Η αλλαγή σε τρίτη δεν είναι ότι καλύτερο. Ο Βαγγέλης προτείνει πως “έπρεπε να το αφήσεις λίγο ακόμη στον κόφτη”. “Αντέχει?”, ξαναρωτάω, “ναι” μου απαντά για μια ακόμη φορά, πλέον είμαι κι εγώ σίγουρος. Η τρίτη τελειώνει με το αυτοκίνητο να πατάει κάτω και να βάζει όλη τη δύναμη στην άσφαλτο. Αλλαγή σε τέταρτη και ο τρόπος που επιταχύνει με την μακριά τέταρτη του σασμάν από 1.800 GSR είναι εθιστικός, όπως και το κούμπωμα του επιλογέα ο οποίος φαίνεται ικανός να αντέξει κάθε καφριλίκι. Μπροστά φανάρι κόκκινο και το πόδι με απροθυμία αφήνει το γκάζι για να πατήσει μαλακά το μεσαίο πεντάλ. Έχουμε μαζέψει πολλά χιλιόμετρα και τα φρένα είναι μαμά. Αυτός ο τομέας του αυτοκινήτου τραβάει μεγάλη ταλαιπωρία με τα χιλιόμετρα που μαζεύει το τέρας και σίγουρα δεν θα έλεγε όχι σε μια αναβάθμιση.
Με μια κίνηση ματ στέκομαι πρώτος στο φανάρι. Έχω χρόνο να δω και τη μνήμη του μπαρόμετρου της GReddy, 1,7 bar γράφει. “Πόσο σήκωσες στο δυναμόμετρο?”, ερωτώ. “Τα 518 τροχό τα έβγαλε στο 1,6”, λέει ο Βαγγέλης, “στο dragster ή αν χρειαστεί στο δρόμο σηκώνω 2,2 maximum, τελειώνει το μπαρόμετρο”, προσθέτει. “Και πόσα βγάζει ρε Βαγγέλη στο 2,2?”, ψελίζω με τα μάτια καρφωμένα στο σηματοδότη. “Όσο νομίζεις”, μου απαντά. “Νομίζω πάνω από 600”, κατορθώνω να μουρμουρίσω πριν πρασινίσει το φανάρι. Ο χρόνος για κουβέντες μόλις τελείωσε!

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Ο γνωστός Β16Α2 είχε την τύχη (ή την ατυχία αν προτιμάτε) να αποκτήσει υπερτροφοδοτούμενη εισαγωγή με τη βοήθεια μιας GT3572 με άσσο κώλο που έκαστε σε χταπόδι της Full Race. H υπόλοιπη εξάτμιση είναι Ποπάυ 90άρα ενώ η τουρμπίνα έχει εξωτερικό wastegate Tial που είναι και υπεύθυνο για την ηχητική πανδαισία του τουρμπίσιου μοτέρ. Σαφώς και ο κινητήρας χρειάστηκε αρκετή υποδομή για να δουλέψει με τόσο μεγάλη τουρμπίνα. Πιστόνια και μπιέλες είναι συνδυασμός Ross και Eagle με το στρόφαλο να είναι ζυγισμένος-ελαφρωμένος και τις εργασίες του ρεκτιφίε να έχει αναλάβει το Ιωνία. Η κυλινδροκεφαλή φοράει πλέον εκκεντροφόρους από 18άρι Integra (B18A) ενώ οι βαλβίδες είναι δεύτερο στάδιο Ferrea με retainer Crower. Έτσι έκλεισαν τα εσωτερικά θέματα του κινητήρα και σειρά πήρε η τροφοδοσία για την οποία φροντίζουν δύο αντλίες βενζίνης, μια Walbro στο ρεζερβουάρ και μια Bosch 044 εξωτερική. Η μπεκιέρα είναι χειροποίητη αλουμινίου Illegal Power με μπεκ Denso 800άρια. Πολλαπλή εισαγωγής και πεταλούδα είναι όπως και οι εκκεντροφόροι από Integra 1800 ενώ ένα 6κύψελο intercooler Apexi φροντίζει να κρατά δροσερό τον αέρα της εισαγωγής. Τέλος ένα ψυγείο λαδιού κάνει ότι μπορεί για να κρυώσει το λιπαντικό που τα βρίσκει σκούρα. Όλα αυτά ρυθμίζει o Φώτης RS2 χρησιμοποιώντας το γνωστό Apexi Power FC.

ΜΕΤΑΔΟΣΗ – ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Τα συστήματα μετάδοσης των Honda έχουν μεγάλη αντοχή. Κινούμενος με αυτό το σκεπτικό ο Βαγγέλης τοποθέτησε στο Civic του σασμάν από 1800 GSR το οποίο είναι μακρύτερο από το VTi και διαθέτει μαμά μπλοκέ. Στο αμπραγιάζ συνανταμε δίδισκο Cusco και οι εκκινήσεις δεν είναι πλέον πρόβλημα. Στον τομέα της ανάρτησης μια ρυθμιζόμενη σε ύψος και σκληρότητα K Sports κάνει δουλειά.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Τα Civic EG ποτέ δεν διεκδίκησαν δάφνες για το γιαπωνέζικο εσωτερικό τους.. Ευτυχώς που στην περίπτωση μας βρέθηκε ο δότης που ακούει στο όνομα Integra και χάρισε τα καθίσματα του. Με αυτόν τον τρόπο το EG της ιστορίας απέκτησε σημαντική αναβάθμιση του εσωτερικού. Μαζί με την κολώνα με τα όργανα της GReddy (μπαρόμετρο, πυρόμετρο και πίεση λαδιού) καθώς και με το a/f ratio της ΑΕΜ, το Profec B Boost Controller και το γνωστό στυλό της Apexi για turbo timer το εσωτερικό είναι καθώς πρέπει τουρμπάτο ιαπωνικό με την προσθήκη ιταλικού τιμονιού από τη Momo.

ICE
Είπαμε, το συγκεκριμένο EG έχει περάσει από πολλά στάδιο. Ένα από αυτά περιελάμβανε ηχοσύστημα το οποίο ακολουθεί ακόμα το EG στις τουρμπίσιες πλέον περιπλανήσεις του. Ένας πεντακάναλος ESX Vision 505 είναι υπεύθυνος για την ενίσχυση ενός σετ splitters και ενός σετ 6x9 στην εταζέρα, όλα της Earthquake. Για τις χαμηλές συχνότητες είναι υπεύθυνο ένα 12άρι sub, επίσης της Earthquake. H πηγή είναι της Kenwood αλλά το σύνολο, όσο και να προσπαθεί, δεν σκεπάζει τον ήχο της wastegate.


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
HONDA CIVIC EG TURBO 518 WHP

ΙΣΧΥΣ & ΡΟΠΗ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟΥ
518 @ 8.580 rpm / 44 kgm @ 8.050 rpm

ΙΣΧΥΣ & ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΟΥ
 160 PS @ 7.600 rpm / 15,3 kgm @ 7.000 rpm

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Β16Α2, 1.595 cc, τετρακύλινδρος, δεκαεξαβάλβιδος, GT3572, χταπόδι Full Race, εξωτερικό wastegate Tial, πιστόνια Ross, μπιέλες Eagle, στρόφαλος ζυγισμένος-ελαφρωμένος, ρεκτιφίε by Ιωνία, εκκεντροφόροι από 18άρι Integra (B18A), βαλβίδες δεύτερο στάδιο Ferrea, retainers Crower, μια Walbro στο ρεζερβουάρ και μια Bosch 044 εξωτερική, μπεκιέρα χειροποίητη αλουμινίου Illegal Power, μπεκ Denso 800άρια, πολλαπλή εισαγωγής και πεταλούδα από Integra 1800, 6κύψελο intercooler Apexi, ψυγείο λαδιού, Apexi Power FC, εξάτμιση Ποπάυ 90άρα

ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ
Σασμάν από 1800 GSR με μαμά μπλοκέ, αμπραγιάζ δίδισκο Cusco

ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ρυθμιζόμενη σε ύψος και σκληρότητα K Sports

ΦΡΕΝΑ
Stock

ΤΡΟΧΟΙ, ΕΛΑΣΤΙΚΑ
7x17 με λάστιχα Dunlop 205/40/17

INTERIOR
Καθίσματα Intergra, κολώνα με όργανα GReddy (μπαρόμετρο, πυρόμετρο και πίεση λαδιού), a/f ratio της ΑΕΜ, Profec B Boost Controller, Apexi turbo timer, τιμόνι Momo

ICE
Πεντακάναλος ESX Vision 505 splitters και 6x9 Earthquake, 12άρι sub Earthquake

Powered By: Illegal Power, Κωνσταντινουπόλεως 140, Κόκκινος Μύλος. Τηλ.: 210 2381038

BURN ME
Ο Βαγγέλης Δουσαΐτης είναι ιδιοκτήτης και βελτιωτής του πολύ δυνατού Civic αφού είναι και ο ιδιοκτήτης της Illegal Power. Παρόλο το “παράνομο” όνομα με την ιαπωνική γραμματοσειρά το μαγαζί δεν ασχολείται μόνο με ιαπωνικές βελτιώσεις. Αναλαμβάνει κάθε είδους δουλειά ανεξαρτήτως μάρκας. Θα τον βρεις είτε στο μαγαζί, είτε μέσα στο Civic. Επειδή όμως αν είναι στο Civic δεν θα τον προλάβεις, πήγαινε απ’ το μαγαζί καλύτερα.