Toyota Celica 794 PS
Το μπροστοκίνητο, 1800άρι Celica θυσιάστηκε για κάτι ανώτερο. Κάτι τετρακίνητο, με κοντά 800 άλογα, που καταπίνει 400άρια για πλάκα...
Του Γιώργου (Déjà Vu) Χριστοδουλόπουλου
Αχ, η δύναμη... Αυτή η πλανεύτρα μηχανική ισχύς, που σου παίρνει τα μυαλά και συνεχώς σε βάζει σε μπελάδες, τι ωραία θα ήταν να μην υπήρχε. Τι ωραία θα ήταν να μη μπαίναμε στους κόπους, τα βάσανα και τα έξοδα που απαιτούνται για να αναβαθμίσουμε το μοτέρ μας, να μη χύναμε τον ιδρώτα που χρειάζεται για να βγάλουμε και το τελευταίο άλογο από τους κυλίνδρους… Θα ήταν όντως ωραία… αν ήσουν 189 χρόνων, βαριόσουν τη ζωή σου, και τα λεφτά σου τα έκανες φρυγανιές σικάλεως, τσάι του βουνού και πακέτα διακοπών στα Λουτρά Ευβοίας. Ο Πέτρος Ταξόπουλος όμως είναι νέος. Και γουστάρει την ταχύτητα. Και συνεπώς τη δύναμη. Και απεχθάνεται τα ιαματικά λουτρά, το τσάι και τις φρυγανιές! Και είχε και ένα 1800άρι, διπλοφάναρο Celica. Και αρκετό χρόνο. Και μεράκι…
Και ξεκίνησε…
Ποτέ δεν πρέπει να απαρνιέσαι το παρελθόν σου – και το κτηνώδες εργαλείο των 794 ίππων δηλώνει περήφανα ως βάση του το ΑΤ200 με τον 1800άρη 7A-FE των 115 ίππων, που το 2003 απέκτησε μοτέρ 3S-GTE. Από εκεί και πέρα, το μυαλό του Πέτρου γέμισε με τρομερές εικόνες: τουρμπίνες να περιστρέφονται τρελά, πιστόνια να ανεβοκατεβαίνουν γρήγορα, καυσαέρια να βγαίνουν τσαμπουκαλεμένα και καπνισμένα λάστιχα να γλιστρούν επιταχύνοντας. Στην πρώτη του βελτιωμένη μορφή του εργαλείο απέδιδε 650 άλογα – απαγορευτικό νούμερο για μπροστοκίνητο που θέλει να κατακτήσει τα drag strips. Έπρεπε λοιπόν να γίνει κάτι για να βγαίνουν τα άλογα στο δρόμο και να μη χάνονται σε σπιναρίσματα δίχως αύριο. Αυτό το κάτι ήταν η τετρακίνηση, προφανώς από το θρυλικό GT-4. Η Taxopoulos Tuning κατασκεύασε λοιπόν ένα πλαίσιο για να κουμπώσει πάνω του το πίσω διαφορικό, έκανε τις απαραίτητες αλλαγές στο πάτωμα, κότσαρε το σύστημα τετρακίνησης του GT-4 και… ο Πέτρος βγήκε την πρώτη του, all-wheel-driving βόλτα γεμάτος συγκίνηση.
Και συνεχίζουμε…
Με την πρόσφυση βελτιωμένη, άνοιξε η όρεξη του Πέτρου για επιπλέον άλογα, που μπορούσε να πάρει αξιοποιώντας ένα χρήσιμο συνδυασμό. Έτσι το μπλοκ του FE ενισχύθηκε, αγοράστηκε και βελτιώθηκε μια κεφαλή από 3S-GTE, ενώ και η τουρμπίνα δέχθηκε τροποποιήσεις για να λειτουργεί σύμφωνα με τις τότε απαιτήσεις, οι οποίες περιλάμβαναν αγώνες dragster. Αναφέροντας ότι ο κινητήρας αποδίδει πλέον 794 PS και 69,5 kgm, να σημειώσουμε ότι το αυτοκίνητο έχει από πέρσι ήδη κάνει 10,5 secs με 218kmh έξοδο στο 0-400 στις Σέρρες, αλλά με πολλά προβλήματα σε μετάδοση, με μικρότερη τουρμπίνα και πολύ πιο αδύναμο – οπότε με την τωρινή μορφή του μοτέρ αναμένονται χρόνοι κάτω από τα 10 δεύτερα.
Η αυξημένη ιπποδύναμη έφερε αναβαθμίσεις σε φρένα, με ένα σετ εξαπίστονα Galfer 360mm εμπρός να σβήνουν τα χιλιόμετρα όσο εύκολα τα… ανάβει το μοτέρ (σε μορφή βόλτας, γιατί στους αγώνες χρησιμοποιείται 15άρα ζάντα και τα μαμά εμπρός φρένα, που χωράνε), αλλά και σε ανάρτηση, με ένα σετ coilovers Bilstein PSS να έχουν επιλεγεί για την περίσταση.
Καταλαβαίνεις λοιπόν ότι το εργαλείο αυτό ξουρίζει – με το μοτέρ του να στροφάρει στις 10.500 rpm και την πίεση υπερπλήρωσης να ανεβαίνει στα τρία bar, παρότι τετρακίνητο, το Celica δεν κωλώνει ούτε στο ελάχιστο να ξετινάξει τα λάστιχά του, εντυπωσιάζοντας με τη δύναμή του, αλλά και με την αγριεμένη εμφάνιση που του προσδίδουν ο χειροποίητος εμπρός προφυλακτήρας και το καπό και η αεροτομή από GT-4. Και αποπνέει και κάτι μαγικό: βλέπεις, το αυτοκίνητο έχει τόσο στο κιβώτιο, όσο και στον κινητήρα και τη μετάδοση αρκετή δουλειά στο χέρι και αρκετές πατέντες, πράγμα που σχεδόν πάντα σε βάζει στην πρίζα να ανυπομονείς για το αποτέλεσμα. Και όταν το αποτέλεσμα έχει κίνηση σε τέσσερις τροχούς, σχεδόν 800 άλογα και δουλεύει σαν δαιμονισμένο, εγώ συμφωνώ και επαυξάνω.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Το μπλοκ του 7A-FE ενισχύθηκε με χιτώνια Darton και συνδυάστηκε με μια κεφαλή από ST182 3S-GTE, η οποία εξελίχθηκε ροϊκά και απέκτησε νέα φλάντζα Cometic, με τη συμπίεση στο 9,5:1. Ακολούθησαν σφυρήλατα πιστόνια Wiseco και μπιέλες Carrillo, ενώ οι βίδες κεφαλής, στροφάλου και βολάν είναι της ARP. Οι βαλβίδες, τα ελατήρια και τα retainers τους ανήκουν στη γκάμα της Ferrea, ενώ τα κουζινέτα των μπιελών και της βάσης είναι της ACL. Οι εκκεντροφόροι είναι κατασκευής Dbilas, ενώ τα γρανάζια είναι της HKS.
Στην τροφοδοσία έχουμε ένα χειροποίητο ρεζερβουάρ 18 λίτρων στο πορτμπαγκάζ, που τροφοδοτεί μια αντλία καυσίμου Aeromotive για 1800 PS, που με τη σειρά της περνάει το καύσιμο στη χειροποίητη μπεκέρα της Taxopoulos Tuning και στα μπεκ 1800cc της Kinsler, με την πίεση του καυσίμου να ελέγχεται από ένα ρυθμιστή της Aeromotive. Σε επίπεδο αέρα, η πολλαπλή εισαγωγής, όπως και η εξαγωγής, είναι κατασκευή Taxopoulos Tuning, ενώ η νέα πεταλούδα έχει διάμετρο 80mm και προέρχεται από μοτέρ V6 της Alfa Romeo.
Η νέα πολλαπλή εξαγωγής 48mm φιλοξενεί την υπεύθυνη για το γιγάντωμα της ισχύος, δηλαδή την τουρμπίνα της Schwitzer, στην οποία η Taxopoulos Tuning έχει βάλει χοντρό χέρι. Ο Πέτρος ήθελε να της δώσει τα χαρακτηριστικά μιας Garrett με 76άρα φτερωτή και με τις κατάλληλες μετατροπές σε φτερωτές μαντεμιού και συμπιεστή και σε άξονα έδωσε A/R 0.86 στο μαντέμι με άξονα στα 75 και A/R 0.7 στο αλουμίνιο με φτερωτή στα 76. Το turbo συνεργάζεται με ένα intercooler by Germanos και με μια εξωτερική wastegate της HKS, με την απόληξή της να προβάλλει από το άνοιγμα του καπό, ενώ η εξάτμιση πίσω από το turbo είναι χειροποίητη της Taxopoulos Tuning με διάμετρο 90mm.
Από περιφερειακά έχουμε ένα ψυγείο αλουμινίου πάχους 5cm της Autopower, κολάρα σιλικόνης, ανάφλεξη, πολλαπλασιαστές και μπουζοκαλώδια MSD και μπουζί Sard.
Στην ηλεκτρονική διεύθυνση του μοτέρ, ο εγκέφαλος S60pro της DTA: εργαζόμενο με πίεση υπερπλήρωσης στα 3 bar, το μοτέρ αποδίδει 794 PS στις 8.400 rpm και 69,5 kgm ροπής στις 7.900 rpm και στροφάρει μέχρι τις 10.500 rpm – σκέτη κόλαση!
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κεντρικός πρωταγωνιστής στο σύστημα της μετάδοσης είναι το εργοστασιακό κιβώτιο, που έχει δεχθεί αρκετές μετατροπές από την Taxopoulos Tuning. Αρκετά εξαρτήματα έχουν αλλαχτεί και ενισχυθεί για αντοχή, λ.χ. η φουρκέτα 3ης-4ης που είναι σφυρήλατη, ενώ και οι σχέσεις έχουν τροποποιηθεί, ώστε να εξυπηρετούνται οι επιδόσεις. Η Taxopoulos Tuning φρόντισε ώστε να κατασκευαστεί και να τοποθετηθεί ένα πλαίσιο για το πίσω διαφορικό, ενώ ο κεντρικός θόλος αγοράστηκε από την Toyota μαζί με την τετρακίνηση του GT-4 και… ορίστε η τετρακούνα! Τα διαφορικά που χρησιμοποιούνται είναι κατασκευασμένα από τον Γιώργο Γκατζελάκη, ενώ τα ημιαξόνια είναι δημιουργίες της Taxopoulos Tuning. Τέλος, να μην ξεχάσω τον συμπλέκτη της OS Giken…
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ
Το Celica μας χρησιμοποιεί τον εγκέφαλο DTA S60pro, που προσφέρει πολλές δυνατότητες ελέγχου και χειρισμού στον οδηγό.
Ξεκινώντας γρήγορα το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί τη λειτουργία launch control, για εκκινήσεις με γεμάτο turbo, ενώ στην πορεία έχουμε και το σύστημα cut shift, για αλλαγές με τέρμα γκάζι χωρίς υστέρηση. Το σύστημα ελέγχου της πίεσης επιτρέπει να ρυθμίζεται διαφορετική πίεση υπερπλήρωσης για κάθε σχέση και το wideband λ της Innovate συνδέεται με τον εγκέφαλο και παρακολουθεί και διορθώνει αυτόματα τα μίγματα σε όλο το φάσμα στροφών και πίεσης. Όταν αυξηθεί η θερμοκρασία εισαγωγής, ο εγκέφαλος ξεκινά αμέσως τον ψεκασμό νερού για να τις ρίξει, ενώ αν αλλάξει κάτι στις ρυθμίσεις πίεσης λαδιού/ καυσίμου, ο οδηγός ειδοποιείται και ο εγκέφαλος κάνει διορθώσεις αυτόματα.
Επίσης, όταν αυξηθούν οι ενδείξεις στο πυρόμετρο, ο S60pro αρχικά δίνει παραπάνω μίγμα, και αν αυτό δεν αρκεί, ρίχνει την πίεση υπερπλήρωσης για να μπορέσεις να πας σπίτι σου, χωρίς να σε ρυμουλκήσουν!
Τέλος, να σημειώσω ότι με τον εγκέφαλο αυτό μπορείς να ρυθμίσεις ξεχωριστά το μίγμα και την προπορεία κάθε κυλίνδρου. Αντιπρόσωπος στη χώρα μας για την DTA είναι η Taxopoulos Tuning.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΙΣΧΥΣ & ΡΟΠΗ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟΥ
794 PS @ 8.400 rpm / 69,5 kgm @ 7.900 rpm
ΙΣΧΥΣ & ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΟΥ
160 PS @ 6.600 rpm / 19,4 kgm @ 4.800 rpm
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
1.998cc, 3S-GTE, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, 2 ΕΕΚ, τροποποιημένη τουρμπίνα Schwitzer, πολλαπλή εισαγωγής, πολλαπλή εξαγωγής 48mm και εξάτμιση Φ90 Taxopoulos Tuning, wastegate HKS, intercooler by Germanos, σχέση συμπίεσης 9,5:1, σφυρήλατα έμβολα Wiseco, χιτώνια Darton, μπιέλες Carrillo, βίδες κεφαλής μπιελών, βάσεως στροφάλου και βολάν ARP, φλάντζα κεφαλής Cometic, εκκεντροφόροι Dbilas, γρανάζια εκκεντροφόρων HKS, βαλβίδες, ελατήρια βαλβίδων και retainers Ferrea, κουζινέτα μπιελών και βάσης ACL, χειροποίητη μπεκέρα Taxopoulos Tuning, μπεκ 1800cc Kinsler, αντλία καυσίμου 1.800 PS και ρυθμιστής πίεσης καυσίμου Aeromotive, πεταλούδα εισαγωγής 80mm Alfa Romeo V6, ρεζερβουάρ καυσίμου 18lt και ψυγείο αλουμινίου Autopower, καύσιμα VP Racing Fuel, κολάρα σιλικόνης, ανάφλεξη, πολλαπλασιαστές και μπουζοκαλώδια MSD, μπουζί Sard, wideband λ Innovate, εγκέφαλος DTA S60pro
ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ
Κιβώτιο 4 σχέσεων TSR με τροποποιημένες σχέσεις, ημιαξόνια kai πλαίσιο πίσω διαφορικού by Taxopoulos Tuning, διαφορικά by Γιώργος Γκατζελάκης, τετρακίνηση GT-4, συμπλέκτης OS Giken
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Custom Bilstein PSS
ΦΡΕΝΑ
(Δρόμος) εμπρός Galfer εξαπίστονα με δίσκους 360mm, πίσω εργοστασιακά διπίστονα, (Drag) εργοστασιακά
ΤΡΟΧΟΙ, ΕΛΑΣΤΙΚΑ
(Δρόμος) Ζάντες Kozei 7,5x19 ιντσών με ελαστικά Michelin Cup διαστάσεων 225/40, (Drag) ζάντες 8x15 ιντσών με ελαστικά Hoosier Drag Radial διαστάσεων 225/50
EXTERIOR
Εμπρός και πίσω προφυλακτήρα και sideskirts, αεροτομή και καπό GT-4
INTERIOR
Shift light, bucket FK, λευκό σροφόμετρο, θερμοκρασία λαδιού, 2x πίεση λαδιού και μπαρόμετρο Pivot, πυρόμετρο APEXi
BURN ME!
Ιδιοκτήτης και βελτιωτής του τερατώδους Celica είναι ο Πέτρος Ταξόπουλος, που αρκετοί θα γνωρίζετε από το dragster. Ο Πέτρος θέλει να ευχαριστήσει για την υπομονή και τη βοήθειά της την Κατερίνα, τον Άγγελο Αγιασμένο, αλλά και την ομάδα του, Taxopoulos Tuning, και πιο συγκεκριμένα τους Αλέξη Κάκη, Ανδρέα Μενεξέ, Δημήτρη Τερζή και Νίκο Κουρτίδη.
Powered By
Ταξόπουλος Πέτρος
Προέκταση Μαιάνδρου, Εύοσμος, Θεσσαλονίκη
Τηλ.: 2310 77 88 80
info@taxopoulos.gr