Οδηγούμε το νέο Honda Civic Type R
Αυτή είναι η απάντηση της Honda στο πώς φτιάχνεις ένα hot χάτσμπακ. Μια απάντηση που άργησε πολύ να έρθει, αφού το προηγούμενο Type R έπεσε θύμα των προδιαγραφών καυσαερίων Euro 5 και σταμάτησε να εισάγεται στην Ευρώπη από το 2010.
Τώρα το νέο Type R είναι εδώ, και οι προδιαγραφές του αφήνουν πολλές υποσχέσεις. Για την ακρίβεια, 310 υποσχέσεις, που το καθιστούν ένα από τα πιο δυνατά χάτσμπακ που υπάρχουν σήμερα. Όμως, αντίθετα απ’ ό,τι στο VW Golf R και το επερχόμενο Ford Focus RS MkIII, η ιπποδύναμη αυτή, εδώ περνά στο δρόμο μόνο από τους εμπρός τροχούς, μέσω ενός μηχανικά ελεγχόμενου διαφορικού.
Για να βοηθήσει τα πράγματα, η Honda έχει εφοδιάσει το νέο Type R με γόνατα διπλού άξονα στην εμπρός ανάρτηση, όπως έχουν ήδη κάνει η Ford, η Renault και η Opel. Οι Ιάπωνες λένε ότι η ανάρτηση αυτή μειώνει κατά 55% τις παρασιτικές αντιδράσεις (torque steer) στο τιμόνι τις οποίες δημιουργούν τα 40,8 kgm ροπής κατά την επιτάχυνση με φουλ γκάζι.
Η ροπή αυτή έρχεται από ένα 2λιτρο μοτέρ τούρμπο – τον πρώτο κινητήρα της Honda με σύστημα VTEC και στροβιλοσυμπιεστή. Και βέβαια τον πρώτο κινητήρα σε Type R που δεν είναι ατμοσφαιρικός και δεν στροφάρει μέχρι τη στρατόσφαιρα. Εδώ έχει όριο τις 7.000 rpm, αποδίδει τη μέγιστη ισχύ του στις 6.500 και τη μέγιστη ροπή στις 2.500. Πολύ διαφορετικός από τους προκατόχους του.
Άλλα τεχνικά στοιχεία; Η πίσω ανάρτηση είναι με ημιάκαμπτο άξονα (κάτι όχι αναγκαστικά κακό), το τιμόνι έχει ηλεκτρική υποβοήθηση και τα αμορτισέρ είναι μαγνητορροϊκά, προσαρμοζόμενης απόσβεσης.
Τα αμορτισέρ αυτά μπορούν να ρυθμιστούν σε δύο θέσεις. Η σκληρότερη ρύθμιση ενεργοποιείται πατώντας ένα κουμπί με την ένδειξη “+R” στο ταμπλό. Η Honda διαφημίζει πολύ την ταχύτητα του Type R στο Nürburgring. Η ρύθμιση +R είναι εξελιγμένη εκεί και, πέρα από το ότι σκληραίνει τα αμορτισέρ, σφίγγει επίσης το τιμόνι, αυξάνει την απόκριση στο γκάζι και μειώνει την επέμβαση του συστήματος ελέγχου ευστάθειας. Και παράλληλα –ουάου– ο φωτισμός των οργάνων γίνεται κόκκινος.