Audi A4 quattro 185 PS
Καθημερινή Αμαρτία: Όταν έχεις ένα τέτοιο αυτοκίνητο για να κυκλοφορείς συνεχώς, οι δρόμοι γεμίζουν με πειρασμούς και… ε, άνθρωπος είσαι κι εσύ…
Του Γιώργου (Déjà Vu) Χριστοδουλόπουλου
Το σκηνικό: ένα Audi Α4 σε γοητευτικό κόκκινο και μαύρο χρώμα βγαίνει με τις πόρτες από το ΙΚΕΑ στη Θεσσαλονίκη. «Συνηθισμένη εικόνα», θα μου πεις, «λίγο γκάζι θέλει, ένα χειροφρενάκι και… έτοιμοι»! Κοίτα καλύτερα όμως: στο Audi δεν βρίσκεται μόνο ο οδηγός του: έχει γυναίκα στο κάθισμα του συνοδηγού και… ώπα, τι είναι αυτό στο πίσω κάθισμα? Παιδικό καθισματάκι? Και μάλιστα γεμάτο? Δηλαδή, με παιδί μέσα? Τι γίνεται ρε παιδιά? Γίνεται ότι περνάει ο Γιάννης με την οικογένεια και με το καθημερινό του αυτοκίνητο, έτσι απλά.
Αν σε παραξενεύει η εικόνα που σου περιέγραψα παραπάνω, να αποκαταστήσω την τάξη, για να μη ξεκινήσεις να βγάζεις λανθασμένα συμπεράσματα: Ο φίλος μας ο Γιάννης δεν είναι ο κανίβαλος που η παραπάνω σκηνή ίσως σε έκανε να πιστέψεις. Απλά είναι ένας άνθρωπος που λατρεύει το αυτοκίνητο και που, μόνο σε συνθήκες απόλυτου ελέγχου και ασφάλειας κάνει τέτοιου τύπου «μαγκίτσες», σε περίπτωση που έχει γυναίκα και παιδί μέσα στο Audi. Όταν είναι μόνος του βέβαια, αυτό αλλάζει λιγάκι. Τότε, και στις αναπόφευκτες προκλήσεις στα φανάρια απαντάει, και στους γνωστούς που θέλουν να πατήσουν μαζί του. Ας μάθουμε λοιπόν περισσότερα για το εργαλείο που τον βγάζει ασπροπρόσωπο τόσο στις καθημερινές, χαλαρές του μετακινήσεις, όσο και στις πιο… έντονες, ας πούμε.
Πρώτη μούρη
Η επιβλητική παρουσία του Α4 quattro της προηγούμενης γενιάς είναι δεδομένη. Όπως δεδομένο είναι ότι, μετά από τόσα χρόνια στην αγορά, το μάτι μας την έχει συνηθίσει κάπως. Κάποιοι, για να αντιμετωπίσουν αυτό το θέμα, χρησιμοποιούν bodykit. Στην περίπτωσή μας όμως δεν έχουμε φτάσει μέχρι εκεί – το αυτοκίνητο έχει αποκτήσει νέα πνοή αισθητικά, έχοντας υποστεί λιγότερο ριζικές, αλλά σχεδόν εξίσου αποτελεσματικές επεμβάσεις: το κόκκινο αμάξωμα έχει επενδυθεί με μαύρο, carbon αυτοκόλλητο σε μάσκα, καπό, οροφή και πορτμπαγκάζ, και αυτή η διχρωμία είναι ιδιαίτερα καλαίσθητη, αν ρωτάς εμένα. Όπως καλαίσθητες είναι και οι δυο αεροτομές σε οροφή και πορτμπαγκάζ: «μαζεμένες» και διακριτικές και βαμμένες carbon, όπως και τα καλύμματα των καθρεφτών, φρεσκάρουν οπτικά το πίσω μέρος. Στο εμπρός μέρος αυτό το ρόλο παίζουν τα LED, που έχουν τοποθετηθεί στα «φρυδάτα» φανάρια και δίπλα στα προβολάκια, αλλά και το carbon σπόιλερ στον προφυλακτήρα. Οι ζάντες της Audi είναι μεν… της Audi, ωστόσο δείχνουν όμορφες και ταιριαστές με το όλο σχήμα, ενώ τα χαμηλοπρόφιλα Toyo, σε συνδυασμό με το γνωστό δίδυμο Bilstein-Η&R, προσθέτουν και μια δόση επιθετικότητας στο look. Ωραία πράγματα. Και, κυρίως, απλά και καθόλου τραβηγμένα.
Πρώτη δύναμη
Το εργοστασιακό εσωτερικό του A4 είναι ομολογουμένως ποιοτικό. Τα δερμάτινα καθίσματα Recaro είναι κυριλάτα και πρακτικά, ενώ το ταμπλό έχει επίσης επενδυθεί με αυτοκόλλητο carbon. Πάνω από τον λεβιέ ταχυτήτων έχουν τοποθετηθεί ένα μπαρόμετρο και ένα πυρόμετρο της Depo, ενώ έχουμε ακόμα ένα μετρητή ισχύος, και βέβαια το απαραίτητο turbo timer της Blitz.
Εντωμεταξύ, ως οικογενειακό και καθημερινό αυτοκίνητο, το A4 είναι εξοπλισμένο και με σένιο ηχοσύστημα, με μια τετράδα ηχείων και άλλη μια tweeters Focal, με πεντακάναλο ενισχυτή Harman Kardon και με 12άρι sub Phase Linear – αυτό για την περίπτωση που το μωρό πεινάει και βάλει τα κλάματα μάλλον…
Τεσπά, πέραν των παραπάνω, το αυτοκίνητο έχει διαφοροποιηθεί από το εργοστασιακό και σε επίπεδο μοτέρ. Όχι τίποτε τρελά πράγματα, αλλά τη νέα τουρμπινίτσα του την έχει, όπως και τη βελτίωση πρώτου σταδίου. Με το δυναμόμετρο της Papas Dynograph να δείχνει 185 αλογάκια, αντί για τα 150 εργοστασιακά, καταλαβαίνεις ότι οι επιδόσεις του έχουν αναβαθμιστεί ένα τσακ, ώστε να καλύπτει απόλυτα τις ανάγκες του συγκεκριμένου, «ανήσυχου» οικογενειάρχη. Ο Γιάννης, παρόλα τα έξι χρόνια συμβίωσης με το βελτιωμένο Α4, δεν ψήνεται να το αλλάξει με τίποτα – άντε, ίσως με ένα τουμπανιασμένο S3 κάτι να γίνεται… Με το καλό να ευχηθώ? Περί ορέξεως…
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Το 20βάλβιδο μοτεράκι του Audi Α4 quattro έχει κρατήσει τα σωθικά του ανέπαφα, αφού οι επεμβάσεις που έχει υποστεί δεν φτάνουν εκεί. Ωστόσο έχουμε την αντικατάσταση της εργοστασιακής του εξάτμισης με μια της Miltech από το downpipe και κάτω, ενώ μετά από την τοποθέτηση ελεύθερου φίλτρου αέρα της K&N, η μαμά τουρμπίνα έγινε αλλαγή με μια Κ04, η οποία λειτουργεί με πίεση υπερπλήρωσης στο 1,2 σταθερό και 1,6 overboost. Μετά από αυτό, οι τελευταίες πινελιές είχαν να κάνουν με την τοποθέτηση μπεκ από S3, για να μη στεγνώσουν ποτέ οι θάλαμοι καύσης, αλλά και του MAF από το ίδιο μοντέλο. Η ECU αναπρογραμματίστηκε και, όταν αυτό ολοκληρώθηκε, το μοτέρ απέδιδε πια 185 PS στις 5.400 rpm και 30 kgm ροπής στις 2.600 rpm.
Ωστόσο μια ματιά στη δυναμομέτρηση καταδεικνύει ότι το μοτέρ είτε δεν είναι ρυθμισμένο καλά γενικά, είτε την ημέρα της μέτρησης αντιμετώπιζε κάποιο αδιόρατο πρόβλημα, που δεν το άφηνε να λειτουργήσει σωστά. Και δεν είναι μόνο ότι οι καμπύλες ισχύος και ροπής δεν ικανοποιούν: και η ισχύς που βγάζει το μοτέρ είναι αρκετά μειωμένη, για Α4 με τουρμπίνα Κ04. Οπότε αυτό που μένει είναι το Audi να πάει ξανά για ρύθμιση και να επιστρέψει στα ράουλα της Papas σύντομα, για να δούμε τις πραγματικές του δυνατότητες…
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΙΣΧΥΣ & ΡΟΠΗ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟΥ
185 PS @ 5.400 rpm / 30 kgm ροπής @ 2.600 rpm
ΙΣΧΥΣ & ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΟΥ
150 PS @ 5.700 rpm / 21,4 kgm @ 1.750 rpm
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
1.781cc, 4κύλινδρος, 20βάλβιδος, τουρμπίνα Κ04, μπεκ και MAF από Audi S3, φίλτρο αέρα K&N, εξάτμιση Miltech από downpipe, καταλύτης 100 οπών
ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ
Εργοστασιακό
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Αμορτισέρ Bilstein με ελατήρια H&R
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός τετραπίστονα Wilwood με δίσκους διαμέτρου 330mm
ΤΡΟΧΟΙ, ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Εργοστασιακές ζάντες 18 ιντσών με ελαστικά Toyo διαστάσεων 225/40
EXTERIOR
Carbon σπόιλερ στον εμπρός προφυλακτήρα, carbon αυτοκόλλητο σε μάσκα, καπώ, οροφή, πορτμπαγκάζ και καθρέφτες, LED σε φανάρια και προφυλακτήρα, αεροτομές καπώ και οροφής,
INTERIOR
Μπαρόμετρο και πυρόμετρο Depo, turbo timer Blitz DTT DC, carbon αυτοκόλλητο σε ταμπλό
ICE
Μονάδα αναπαραγωγής Kenwood, 4x ηχεία Focal 165-KP, 2x tweeters TN53 εμπρός, 2x tweeters TN47 πίσω, subwoofer 12’’ Phace Linear
Powered By
XM Designs
Αλλατίνη 3, Περιοχή Αλλατίνη, Πυλαία, Θεσσαλονίκη
Τηλ.: 2310 334234
http://www.xmdesigns.gr/