BMW E36 Cabrio Alpina Swap

Εικόνα burnout
Burn Out Team 12 Φεβ 2012

Μια Ε36 cabrio που φοράει πάνω της ολόκληρη… συλλογή εξαρτημάτων από βαυαρικά μοντέλα, δε μπορεί παρά να είναι ενδιαφέρουσα. Τουλάχιστον…

Του Γιώργου (Déjà Vu) Χριστοδουλόπουλου

Ό,τι και να πιστεύεις, το «ουδέν κακό αμιγές καλού», που έλεγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι, σίγουρα έχει την αξία του ακόμη και χιλιάδες χρόνια μετά. Κοινώς, ακόμα και στην περίπτωση της οικονομικής κρίσης που μας ταλαιπωρεί, αν σκέφτεσαι όπως πρέπει, σίγουρα θα βρεις κάποια θετικά στοιχεία που θα σε κάνουν να αναθαρρήσεις. Για παράδειγμα: αφού δεν παίζει χρήμα, αναπόφευκτα τα αυτοκίνητα έχουν γίνει πιο φθηνά – και στην περίπτωσή μας αναφέρομαι στα μεταχειρισμένα. Αυτό το γεγονός κάνει αυτομάτως τις λύσεις τύπου engine/gearbox/everything swap αρκετά ελκυστικές: με πολύ λίγα χρήματα μπορεί κανείς να βρει ολόκληρα αυτοκίνητα που τον ενδιαφέρουν (ή και επιμέρους εξαρτήματα βέβαια) και να τα χρησιμοποιήσει ως δεξαμενή ανταλλακτικών για να βελτιώσει το εργοστασιακό του μοντέλο. Αυτό συμβαίνει και στην περίπτωσή μας, αλλά με κάποια μικρή διαφορά: η BMW Ε36 cabrio για την οποία διαβάζεις έχει εξοπλιστεί με εξαρτήματα από διάφορα μοντέλα της BMW. Ας δούμε λοιπόν τι ακριβώς παίζει στην ιστορία μας.

Όλα swap
Φαντάζεσαι τι θα μπορούσε να κάνει μια Ε36 με μοτέρ 4,6 λίτρων από X5 Alpina? Ε, o Δημήτρης Πλουμιστός Motorsport όχι μόνο το φαντάστηκε, αλλά το έκανε πραγματικότητα κιόλας. Όταν η  καμπριολέ Ε36 πέρασε τις πόρτες της Ploumistos Motorsport, το μοτέρ της κατέβηκε και πήρε το δρόμο του προς το ράφι. Τη θέση του πήρε ένα τέρας: ο θηριώδης για τα ελληνικά δεδομένα κινητήρας 4.6 που φοράει η Χ5 Alpina έχει την ισχύ, και κυρίως τη ροπή, που χρειάζεται για να κάνει το σασί των περίπου 1,3 τόνων να πετάει κανονικά! Το καλό (ή μάλλον το καλύτερο) της υπόθεσης είναι ότι το συγκεκριμένο μοτέρ τσίμπησε κι ένα πρώτο στάδιο κι επομένως οι επιδόσεις του αναβαθμίστηκαν ένα τσακ. Το χταπόδι δέχτηκε κάποια μετατροπή και δεν χρειάστηκε να αντικατασταθεί, ενώ μια χειροποίητη εξάτμιση μέχρι πίσω ακολουθεί και φροντίζει να βγαίνουν στο περιβάλλον τα πολλά καυσαέρια που παράγουν τα 4,6 λίτρα. Η εισαγωγή αναβαθμίστηκε με σκούπα της K&N και όπως είναι λογικό, το μοτέρ απέκτησε και νέο πρόγραμμα από την Dynodrome, ενώ κάθεται πάνω σε τέσσερις custom βάσεις κινητήρα. Τελική πινελιά, η αντικατάσταση των δυο ψυγείων λαδιού και του ψυγείου νερού από κομμάτια της Behr, έτσι, για να κερδίσει κι ένα κλικ σε αξιοπιστία το μοτέρ.
Αλλαγές είχαμε και σε επίπεδο μετάδοσης, όπου ένα εξάρι σασμάν από πεντάρα Ε39 πήρε τη θέση του εργοστασιακού, ενώ το εργοστασιακό διαφορικό αντικαταστάθηκε από ένα μπλοκέ Ε36 Μ3.
Swap είχαμε και στα φρένα του καμπριολέ μας, με ένα σετ από Χ3 να έχει έρθει για το εμπρός μέρος και ένα άλλο από την επτάρα Ε38 για το πίσω. Τώρα, ένα αυτοκίνητο που από τη μια στιγμή στην άλλη βρέθηκε να ξεπερνά τα 350 άλογα και τα 50 kgm ροπής, σίγουρα τη θέλει την αναβάθμισή του σε επίπεδο ανάρτησης. Εδώ έχουμε ένα σετ coilovers της D2, που χαμηλώνει την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος και προσφέρει την απαιτούμενη, για κάθε οδηγό που ψάχνεται, ποικιλία στις ρυθμίσεις.

BMW compiled
Η BMW μας έχει δεχθεί περιποιήσεις και σε άλλα επίπεδα, σε λιγότερο καίρια σημεία. Ένα από αυτά είναι η εμφάνιση: το bodykit της E36 M3 δίνει αρκετούς πόντους στην εμφάνιση ενός μοντέλου που, μετά από τόσα χρόνια που κυκλοφορεί, σίγουρα το έχει συνηθίσει το μάτι πια – και σε αυτά τα πλαίσια τα angel eyes κάνουν τα πράγματα να δείχνουν λίγο πιο σύγχρονα εμφανισιακά, αλλά και λίγο πιο φωτεινά τις νύχτες! Το πακέτο εμφάνισης/ επιδόσεων συμπληρώνουν οι 17άρες ζάντες της Momo, τυλιγμένες από ένα σετ Dunlop SP Sport Maxx.
Κάπως έτσι ολοκληρώθηκε η μετατροπή της Ε36. Η δουλειά που έχει πέσει πάνω της, για να μπορέσουν να εφαρμοστούν και να λειτουργήσουν σωστά όλα τα εξαρτήματα, είναι αρκετή – εδώ να σταθούμε λιγάκι και να σου σημειώσω ότι τα πάντα (μοτέρ, κιβώτιο κ.λπ.)  κούμπωσαν χωρίς να χρειαστεί να κοπεί τίποτε από το σασί, για χωροταξικούς λόγους. Αυτό είναι σημαντικό προφανώς, επειδή αφενός περιορίζει το μέγεθος του κόστους της μετατροπής, αφετέρου επειδή έτσι δεν επηρεάζεται η ακαμψία του σασί.
Το αποτέλεσμα είναι στα χαρτιά αρκετά δυναμικό: το αυτοκίνητο έχει πλέον ισχύ και ροπή που κανένα εργοστασιακό Ε36 δεν είχε ποτέ – και δεν είναι μόνο αυτό: οι υπόλοιπες «ενισχύσεις» που ήρθαν, βοηθούν το αυτοκίνητο ώστε να εκμεταλλεύεται το μέγιστο δυνατόν τις βελτιωμένες επιδόσεις του, δίνοντάς του μεγάλο προβάδισμα σε σχέση με τις μαμά Μ3 Ε36.
Αν κάποιοι από εσάς υποτιμούν αυτοκίνητα σαν την BMW Χ5, ας το ξανασκεφτούν: εγώ από σήμερα τη θεωρώ επίσημο «δωρητή οργάνων» για «αδιάθετες» Ε36…

Alpina 4.6 V8
Ο οκτακύλινδρος κινητήρας V με τη χωρητικότητα των 4,6 λίτρων που κατασκευάζει η Alpina είναι πανομοιότυπος με τον αντίστοιχο που κατασκευάζεται από τη BMW, αν εξαιρέσεις κάποιες «λεπτομέρειες». Για παράδειγμα, οι αυλοί του… αλπινικού V8 είναι ανοιγμένοι και η κεφαλή έχει υποστεί γενική ροϊκή εξέλιξη, ενώ ο στροφαλοφόρος άξονας είναι ζυγισμένος.
Κοινώς, μιλάμε για ένα σχεδόν μαμά, αλλά βελτιωμένο εργοστασιακά μοτέρ, αν εννοείς τι εννοώ, με διπλό Vanos, πιστόνια Mahle και αναβαθμισμένο πρόγραμμα – πράγμα που σημαίνει πως ουσιαστικά είναι δυνατότερος από το αντίστοιχο μοτέρ της BMW, μόνο που η Alpina δεν το επικοινωνεί ιδιαίτερα το θέμα…
Εξοπλισμένες με αυτό το μοτέρ, οι BMW Ε39 (ή πιο σωστά Alpina B10 V8) καταφέρνουν να γράφουν 0-100 σε λίγο πάνω από πέντε δεύτερα!


Alpina
Η Alpina ιδρύθηκε το 1965 στη Γερμανία ως εταιρεία βελτίωσης BMW (πριν από αυτό ονομαζόταν Burkard Bovensiepen και κατασκεύαζε γραφομηχανές!). Αρχικά εξειδικεύτηκαν σε καρμπυρατέρ και κυλινδροκεφαλές, ενώ λίγα χρόνια αργότερα ξεκίνησαν να συμμετέχουν σε αγώνες τουρισμού, αναβάσεων και ράλλυ, αλλά και αντοχής, με πολύ μεγάλη επιτυχία.
Στα τέλη της δεκαετίας του 1970 η εταιρεία πήρε και άδεια ως αυτοκινητοβιομηχανία, οπότε άρχισε να χαρακτηρίζει τα μοντέλα που αναβάθμισε ως Alpina, αντί για BMW.
Στις μέρες μας η Alpina αποτελεί ουσιαστικά μια in-house βελτιωτική εταιρεία της BMW, μόνο που τα γραφεία τους είναι αλλού (χιούμορ)!
Τα αυτοκίνητά της διαφοροποιούνται από τη σειρά Μ μέσω μεγαλύτερης πολυτέλειας και πιο ροπάτων μοτέρ…


Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΙΣΧΥΣ & ΡΟΠΗ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟΥ
356 PS @ 5.650 rpm / 52,3 kgm @ 4.100 rpm

ΙΣΧΥΣ & ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΟΥ
100 PS @ 5.500 rpm / 15,2 kgm @ 3.900 rpm

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
4.619cc, Alpina V8, μετατροπή σε χταπόδι, χειροποίητη εξάτμιση, σκούπα K&N, 2x ψυγεία λαδιού και ένα νερού Behr, ECU by Dynodrome

ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ
Κιβώτιο έξι σχέσεων από E39, διαφορικό από Μ3 Ε36 (286 PS)

ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Coilovers D2

ΦΡΕΝΑ
Εμπρός από Χ3, πίσω από Ε38

ΤΡΟΧΟΙ, ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Ζάντες Momo 17 ιντσών με ελαστικά Dunlop Sport Maxx διαστάσεων 225/40

EXTERIOR
Bodykit Μ3 Ε36, angel eyes εμπρός, σκούρα πίσω φανάρια

INTERIOR
Όργανα ταμπλό Alpine

Powered By
Πλουμιστός Motorsport
Ευστράτιου Πίσσα 10, Αθήνα
Τηλ.: 210 9218556
bmw.ploumistos@gmail.com