Honda Prelude 446 PS
Στροφάρισμα στο θεό, ήχος που σε τρομάζει και θέση οδήγησης λίγο πάνω από την άσφαλτο, αυτά είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά των Honda
Κείμενο του Δημήτρη mts Παρασκευόπουλου
Στις αθηναϊκές γειτονιές κυκλοφορεί ένα από τα σπανιότερα αυτοκίνητα της
ιαπωνικής εταιρίας. Το BURN OUT βρέθηκε σε κάποιο από τα sunday battles και
είδε το εν λόγο Prelude με τα χαρακτηριστικά αυτοκόλλητα «Illegal Power» να
ανοίγει πάνω από 10 φορές με οτι κι αν κάθισε δίπλα του. Δε θα μπορούσαμε να
μην το παρουσιάσουμε αφού σίγουρα πρόκειται για καλή δουλειά. Πως μπορούμε
να το ξέρουμε αυτό? Όταν ένα αυτοκίνητο turbo κάνει πατήματα μέρα μεσημέρι
και δε ξαποσταίνει καν ένα είναι το μόνο σίγουρο, αντέχει και μάλιστα πολύ.
Όσο όμως ανθεκτικά κι αν είναι τα ιαπωνικά μοντέλα όπως μας είπε και ο
Βαγγέλης, βελτιωτής και κουμπάρος του ιδιοκτήτη, έπρεπε να κάνουν αρκετά
πράγματα για να το φτάσουν σε αυτό το επίπεδο. Πήγαμε λοιπόν από το μαγαζί
και μας τα εξήγησε αναλυτικά, όπως μπορείτε διαβάσετε παρακάτω. Έτσι
σκεφτήκαμε να το περάσουμε από τις γνωστές δοκιμασίες στο περιβάλλον του
δίπλα στο S2000 της NTTS. Πάμε λοιπόν να δούμε τι έχουν κάνει στο μοτέρ για
να αποδώσει πάνω από 400 PS στο στρόφαλο και 50 κιλά ροπής.
Brutal
To Prelude της φωτογράφησης είναι μοντέλο του 1995, δηλαδή 4ης γενιάς το οποίο
άλλαξε το μοτέρ του κι από 2,1lt είναι πλέον 2,2lt το οποίο απέδιδε 190
μαμίσια άλογα. Το project έλεγε ότι πρέπει το μοτέρ να αποδώσει αρκετά άλογα, έτσι οι ενέργειες που έγιναν ήταν πολύ συγκεκριμένες. Σε μπιέλες Pauter έδεσαν τα
πιστόνια της CP και στη συνέχεια στο μαμά ζυγισμένο πλέον στρόφαλο. Στην
κεφαλή όπως ήταν λογικό έγιναν κάποιες αλλαγές. Εκτός από το γυάλισμα στους
αυλούς τοποθετήθηκαν μεγαλύτερες Βαλβίδες Ferrea 2ου σταδίου και Retainers
της Crower, ενώ από τη Skunk2 ήρθαν οι εκκεντροφόροι 3ου σταδίου με τα
ρυθμιζόμενα γρανάζια τους. Στα Ηλεκτρικά την εύκολη λύση έδωσε η Apexi με
το γνωστό μας Power FC ρυθμίζοντας τα βασικά, στόχος είναι η αγορά και
τοποθέτηση ενός άγραφου εγκεφάλου. Για να είναι άνετο το μοτέρ και να
καταναλώνει όσο μείγμα χρειάζεται για να αποδίδει καλύτερα τοποθετήθηκαν
1000άρια μπεκ της Denso σε χειροποίητη μπεκιέρα by Illegal Power και βέβαια
ένα Ρυθμιστή πίεσης καυσίμου της Innovative. Για την καλύτερη συνεργασία των
παραπάνω τοποθετήθηκαν 2 εξωτερικές τρόμπες καύσιμου Bosch 044 με φίλτρα από
Porsche 944s με πατέντα στο μαμά ντεπόζιτο. Την διαφορά όμως έκανε η
τεραστίων διατάσεων τουρμπίνα της Precision Turbos η οποία θέλει φούσκωμα
για να αποδώσει άλογα που μπορεί. Στην χειροποίητη εξάτμιση 98mm που έφτιαξε
ο Popeye ταίριαξαν το χταπόδι της Full Race και βεβαίως το external της
Tial. Το Intercooler είναι 6 κυψελών από την Ιαπωνία και πιο συγκεκριμένα
από την top fuel, ενώ όλες οι σωληνώσεις έγιναν από τον Βαγγέλη της Illegal
Power
Traction control
Το νέο μοτέρ έφερε μαζί του και το σασμάν με αποτέλεσμα να μακρύνει αρκετά,
τόσο που η ιπποδύναμη του δεν καταφέρνει να τις γεμίσει όσο γρήγορα θα
θέλαμε. Για να μην έχουμε άγχος για το πατινάρισμα τοποθετήθηκε ένας 2δισκος
συμπλέκτης OS Giken κι έτσι το μαμά μποκέ τιθασεύει άνετα τους τροχούς με τα semislicks φορεμένα. Για να αποφευχθούν οι απώλειες λόγω της
στρέβλωσης τοποθετήθηκαν και σινεμπλόκ Power Flex στα ψαλίδια ενώ η ανάρτηση
είναι της Tein και πιο συγκεκριμένα η Super Street, δηλαδή τα αμορτισέρ
είναι ρυθμιζόμενα καθ ύψος και σκληρότητα, χωρίς υπερβολές όμως γιατί το
αυτοκίνητο είναι φτιαγμένο και για καθημερινή χρήση. Στον τομέα των φρένων
έχουμε την εμφάνιση ενός άλλου γνωστού βελτιωτικού οίκου, οι τετραπίστονες
δαγκάνες πιάνουν πάνω σε μεγαλύτερους δίσκους της AEM εμπρός ενώ πίσω έχουν
τοποθετηθεί τα φρένα από το 2,2lt με σωληνάκια υψηλής πίεσης.
Βόδι line
Εξωτερικά ήθελαν να διαφέρει από τα υπόλοιπα και το κατάφεραν
χρησιμοποιώντας χειροποίητο πολυεστερικό Body Kit και βέβαια ένα Carbon καπό
για να γλιτώσουν και λίγο βάρος από μπροστά. Συνολικά βγάζει κακία και
αλητεία σε τέτοιο βαθμό που λίγοι θα του κολλήσουν στο φανάρι. Είναι ένα καθημερινό αυτοκίνητο έτσι όπως ο ιδιοκτήτης του το γουστάρει και αν
κρίνουμε από την Κυριακή στη γνωριμία μας το χαίρετε και με το παραπάνω.
Τι είναι το Πρελούδιο?
To πρελούδιο είναι μουσικό κομμάτι σχεδιασμένο να παιχτεί ως εισαγωγή πριν από μια σύνθεση. Στην πρωταρχική του μορφή, το πρελούδιο λειτουργούσε περισσότερο ως άσκηση των μουσικών πριν την εκτέλεση του κυρίως έργου, καθώς και για το κούρδισμα και τη σταθεροποίηση των οργάνων. Για το λόγο αυτό είναι σύνθεση ελεύθερη στη δομή και περισσότερο αυτοσχεδιαστικού χαρακτήρα. Κατά την περίοδο του ρομαντισμού, το πρελούδιο αποτελεί πολλές φορές αυτόνομο μουσικό
κομμάτι, όπως για παράδειγμα σε συνθέσεις του Σοπέν. Η ονομασία πρελούδιο χρησιμοποιείται, επίσης, για εισαγωγές Όπερας
Some things you must know
Το Honda Prelude ήταν ένα σπορ coupe αυτοκίνητο που κατασκεύαζε η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Honda από το 1978 έως το 2001. Ουσιαστικά αντικατέστησε
το Honda S800, ένα αυτοκίνητο με εμπρός τον κινητήρα, κίνηση στους μπροστινούς τροχούς και σπορ χαρακτήρα. Το δίθυρο coupe άντεξε στην αγορά,
πέντε γενιές και τελικά διακόπηκε η παραγωγή του μετά λόγω της μείωσης των πωλήσεων και της δημοτικότητάς του, από την εμφάνιση της πέμπτης γενιάς
Honda Integra ή Acura RSX Type-S, στη Βόρεια Αμερική τέλη του 2001 καθώς και την εμφάνιση των S2000 Honda στις αρχές του 1999. Αιώνιος ανταγωνιστής του
Prelude υπήρξε το Toyota Celica, άλλος ένας τετρακύλινδρος σε σειρά κινητήρας σε coupe καρότσα, το οποίο είχε εισαχθεί αρκετά χρόνια πριν από το
Prelude. Η Honda κυκλοφόρησε επίσης μια ειδική έκδοση, που ονομάζεται Motegi. Το όνομα αυτής της ειδικής έκδοσης προέρχεται από το Tsuin Rinku
Motegi, μια πίστα που κατασκεύασαν οι άνθρωποι της Honda το 1997 σε μια προσπάθεια να προσελκύσουν το Indy Car Series. Η έκδοση Motegi είχε ένα
ολοκληρωμένο Body kit της OEM, ζάντες αλουμινίου 17΄΄ της Honda, χαμηλωμένη sport ανάρτηση και βέβαια το διακριτικό σήμα στο πίσω μέρος. To Prelude της φωτογράφησης είναι μοντέλο του 1995 μοντέλο του 1995, δηλαδή 4ης γενιάς. Αυτό το μοντέλο σηματοδότησε και το τέλος για τα αναγόμενα φώτα (pop up) κάνοντάς το ακόμη πιο άγριο κι επιθετικό.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΙΣΧΥΣ & ΡΟΠΗ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟΥ
446 PS @ 7000 rpm / 50 kgm @ rpm
ΙΣΧΥΣ & ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΟΥ
190 PS @ 6800 rpm / 20,7 kgm @ 5500 rpm
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
2,2 lt, Ζυγισμένος στρόφαλος, Τριμεταλλικά, μπιέλες Pauter, Πιστόνια CP, Βαλβίδες
Ferrea 2ου σταδίου μεγαλύτερες, Εκκεντροφόροι skunk2 3ου σταδίου, Γρανάζια
εκκεντροφόρων skunk2, Ανάφλεξη MSD 9000 rpm, Retainers Crower, Φλάντζα
μεταλλική μαμά, Μπεκ Denso 1000cc, Χειροποίητη μπεκιέρα, Ρυθμιστής πίεσης
καυσίμου Innovative, Σκάστρα και external Tial, Χταπόδι Full Race, Τουρμπίνα
Precision Turbos 6765 μα άσσο κωλο, Εξάτμιση 98mm Popeye, Intercooler top
fuel 6 κυψελών, Σωληνώσεις illegal power, Ηλεκτρικά Apexi Power fc by power
freak, Βάσεις μοτέρ από τεφλον, , Πατέντα στο μαμά ντεπόζιτο με 2
εξωτερικές τρόμπες καύσιμου Bosch 044 με φίλτρα από Porsche 944s,
ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ
Σασμάν 2,2 με μπλοκέ μαμά, Συμπλέκτης OS Giken 2δισκο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Σινεμπλόκ Power Flex στα ψαλίδια, Ανάρτηση Tein Super Street ρυθμιζόμενα καθ
ύψος και σκληρότητα,
ΦΡΕΝΑ
Φρένα έμπορος AEM δισκόπλακα με 4Pot δαγκάνες πίσω μαμά από 2,2 σωληνάκια υψηλής πίεσης
ΤΡΟΧΟΙ, ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Ζάντες εμπρός 215/45/17 με ελαστικά Toyo R888 και πίσω 215/40/17 με
ελαστικά, Dunlop
EXTERIOR
Πολυεστερικό Body Kit, Carbon καπό
INTERIOR
Όργανα ενδείξεων
Powered By
Illegal Power
Κωνσταντινουπόλεως 140, Κόκκινος Μύλος
Τηλ: 210 2381038
Burn me
Ο Βαγγέλης είναι ιδιοκτήτης της Illegal Power και βελτιωτής του Honda της παρουσίασης, το οποίο είναι του κουμπάρου του.