Nissan 200SX 503 PS

Εικόνα burnout
Burn Out Team 13 Δεκ 2011

Βλέπεις το λευκό 200SX και περνάει από το μυαλό σου να το κοντράρεις? Ναι ρε φίλε, και μετά θα βγάλεις την Ελλάδα από τη χρεοκοπία και θα καθαρίσεις και το ποδόσφαιρο από τα στημένα…

Του Γιώργου (Déjà Vu) Χριστοδουλόπουλου

Tα 200SX είναι τρομερά αυτοκίνητα. Γρήγορα, πισωκίνητα και σχετικά σκληροπυρηνικά, τόσα χρόνια που κυκλοφορούν, έχουν αποκτήσει αρκετούς φανατικούς οπαδούς, ιδιαίτερα στο χώρο μας - και, αν ρωτάς εμένα, δικαιολογημένα, αφού και το κατάλληλο… lifestyle υποστηρίζουν, για όσους δεν ασχολούνται και τόσο με την ουσία, και βελτιώνονται αρκετά τόσο σε μοτέρ όσο και στους υπόλοιπους τομείς. Και όσο στους δρόμους της χώρας μας κυκλοφορούν 200SX σαν αυτό για το οποίο έχω ήδη ξεκινήσει να σου μιλάω, σίγουρα οι φίλοι του συγκεκριμένου μοντέλου θα πολλαπλασιάζονται συνεχώς. Γιατί, πες μου, θα δεις στο δρόμο αυτό το λευκό Silvia, θα το ακούσεις να μαρσάρει τα 503 του άλογα στο φανάρι, θα το παρακολουθήσεις να εκτοξεύεται σφεντόνα στην ευθεία και να λιώνει τα πίσω του ελαστικά κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, και δε θα το λατρέψεις? Χλωμό. Και, αν σε έχουν ήδη ψήσει τα παραπάνω, φαντάζομαι ότι αυτά που θα ακολουθήσουν θα σε φτιάξουν ακόμη πιο άσχημα…

Η βάση
Δεν τα βάζεις εύκολα με τον SR20DET. Ακόμα και σε εργοστασιακή μορφή αποτελεί πολύ καλή λύση, γιατί είναι τουρμπάτος και δυνατός και στροφάτος. Επίσης αποτελεί και αρκετά καλή βάση για βελτίωση, όπως στην περίπτωσή μας. Εδώ το ιαπωνικό μοτόρι έχει γίνει… αγνώριστο, αφού έχουν αντικατασταθεί πολλά ζωτικής σημασίας εξαρτήματα, από την τουρμπίνα μέχρι και τα σωθικά. Με μια 30άρα Garrett ως κύρια υπεύθυνη για την αναβάθμιση των επιδόσεων και με τις απαραίτητες αλλαγές για ενίσχυση της αξιοπιστίας, τα 503 άλογα και τα 58,5 κιλά που έδειξε το δυναμόμετρο αποτελούν ένα αρκετά ικανοποιητικό νούμερο, που σίγουρα σε κάνει να το ξανασκεφτείς, αν πίστευες ότι αυτό το 200SX είναι του χεριού σου. Βέβαια η πιθανότητα να μην καταλάβεις τι παίζει με το αυτοκίνητο είναι ψιλοχλωμή. Άλλωστε, ακόμη και να μην ξέρεις τι ακριβώς μπορεί να κάνει αυτό το εργαλείο, δε γίνεται να μην έχεις παρατηρήσει το φουσκωμένο, χειροποίητο bodykit, που συνεργάζεται με τις λευκές 17άρες και το περιβάλλει με ήρεμη επιθετικότητα.
Σίγουρα το μοτέρ του Silvia τραβά το μεγαλύτερο μέρος του ενδιαφέροντος επάνω του, αλλά το αυτοκίνητο έχει βελτιωθεί και σε άλλους τομείς, που διεκδικούν το μερίδιο προσοχής που τους αντιστοιχεί. Για παράδειγμα η μετάδοση, που έχει ενισχυθεί με μπλοκέ δυο δρόμων και με άλλα καλούδια, ώστε η δύναμη να βγαίνει στο δρόμο με τις μικρότερες δυνατές απώλειες και με τη μεγαλύτερη δυνατή αποτελεσματικότητα και αξιοπιστία.
Στην ανάρτηση έχει επίσης πέσει αρκετή δουλειά, με τα coilovers D2 να αποτελούν καλή και δοκιμασμένη λύση, προσφέροντας και μεγάλες δυνατότητες ρυθμισιμότητας, ενώ και τα φρένα έχουν, όπως είναι απολύτως φυσικό, αναβαθμιστεί με ένα σετ τετραπίστονα της Wilwood για το εμπρός μέρος. Βλέπεις ο Θάνος, ιδιοκτήτης και βελτιωτής της λευκής… απειλής, γουστάρει να πιάνει υψηλές τελικές (μάλιστα το αυτοκίνητο έχει κατέβει και δυο φορές σε αγώνες dragster, αλλά με μαμά μοτέρ – περιμένουμε τη νέα χρονιά να δούμε τι κάνει με το δυνατότερο μοτέρ…), οπότε η αναβάθμιση του συγκεκριμένου τομέα σίγουρα ήταν ουσιαστική.

Η φάση
Καλή φάση αυτό το 200SX. Κατά πρώτον, είναι που είναι ψιλοσπάνιο μοντέλο για τους δρόμους μας, δε μπορεί παρά να τραβά την προσοχή στο δρόμο, πόσο μάλλον χάρη στην εμφάνισή του, που το διαφοροποιεί λιγάκι από τα εργοστασιακά ξαδερφάκια του. Από την άλλη, κάποιοι δεν ασχολούνται καθόλου με την εμφάνιση, αλλά με την ουσία ενός αυτοκινήτου. Κι εδώ το 200SX ξεχωρίζει, αφού έχει δυναμώσει τόσο, που δύσκολα να βρει αντίπαλο, εργοστασιακό τουλάχιστον, που να μπορέσει να το αμφισβητήσει σε επιδόσεις. Με μισή χιλιάδα άλογα, σίγουρα το αποτέλεσμα της συνεργασίας των GΤ Innovation με τη Μonster Garage μπορεί να σπάσει πλάκα με αρκετά πιο ακριβούς συνδυασμούς – οπότε, αν παρόλα όσα διάβασες, συνεχίζεις να κάνεις… όρεξη, θα πρέπει να σε ενημερώσω: έρχεται απογοήτευση…

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Οι εργοστασιακοί SR20DET φοράνε από τη μάνα τους 25άρες (συνήθως) ή 28άρες τουρμπίνες, οπότε καταλαβαίνει τι ήταν αυτό που αποφασίστηκε να αλλάξει πρώτο στο μοτέρ. Κάπως έτσι μια Garrett GT3076 πήρε τη θέση της πάνω στη νέα, χειροποίητη πολλαπλή εξαγωγής του Γιαλαντζή (όπως και η υπόλοιπη εξάτμιση Φ80), ενώ κάπου στην πορεία των καυσαερίων τοποθετήθηκε και μια εξωτερική wastegate 46mm της Presicion. Με την τουρμπίνα έτοιμη να λειτουργήσει στα 1,8-1,9 bar σταθερό για να βγάλει τα 500 περίπου άλογα, για να μη σπάσει το μοτέρ, ήθελε εγχείριση. Έτσι κι έγινε: ο Agiasmenos ασχολήθηκε με την κεφαλή, η οποία εξελίχθηκε ροϊκά: κατόπιν η εργοστασιακή φλάντζα αντικαταστάθηκε από μια της Cometic, η οποία διατηρεί τη συμπίεση στο 8,5:1, και το ίδιο συνέβη επίσης στα πιστόνια, που πλέον είναι σφυρήλατα της JE. Σφυρήλατες είναι και οι μπιέλες της Carrillo, ενώ οι βαλβίδες έχουν αντικατασταθεί από ατσάλινες και τα retainers είναι από τιτάνιο της Brian Crower, όπως και τα ελατήρια. Επίσης στην εξίσωση έχουμε κουζινέτα της ECL, αλλά και νέους εκκεντροφόρους με μηχανικά ωστήρια Tomei.
Από εκεί και πέρα, η εισαγωγή αέρα είναι υπόθεση της GReddy, ενώ μια αντλία καυσίμου Bosch 044 και άλλη μια της Walbro με παροχή 255 lt/h τροφοδοτούν τα νέα μπεκ των 850cc της Sard. Το all time classic ΑΕΜ EMS φροντίζει την ηλεκτρονική πλευρά του μοτέρ, με τον προγραμματισμό της ECU να έχει αναλάβει η GT-Innovation και τη μηχανική βελτίωση γενικά η Monster Garage.
Πάμε στα νούμερα τώρα: σε σχέση με τα 202 PS στις 6.000 rpm και 28 kgm στις 4.000 rpm, που αποδίδει το εργοστασιακό μοτέρ, τα 503 PS στις 8.230 rpm και 58,5 kgm στις 6.970 rpm που βγάζει το πειραγμένο δείχνουν μια χαρά, ιδιαίτερα αν αναλογιστείς ότι και οι καμπύλες είναι, για την περίπτωση, σχετικά γραμμικές. Βέβαια, για να έχει κερδίσει τόσα στις υψηλές rpm, είναι λογικό ο κινητήρας να έχει χάσει κι αρκετά στις χαμηλές: πράγματι το μοτέρ δεν είναι στα καλά του όταν περιστρέφεται με κάτω από 4.000-4.500 στροφές και κάτω, αλλά μόλις το στροφόμετρο καβατζάρει την πέμπτη χιλιάδα, τρέχεις να σωθείς – η δύναμη αυξάνεται μέχρι τον κόφτη και ο οδηγός νιώθει απλά ένα πόνο, που δημιουργείται στην πλάτη του, που πιέζει το κάθισμα. Άγριο…

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Όπως και να το κάνουμε, 500 άλογα είναι αυτά, θέλουν ενισχυμένο σύστημα μετάδοσης. Και στο λευκό 200SX, το έχουν βρει, αφού πάνω του έχει τοποθετηθεί ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, δυο δρόμων της Tomei (έχουμε πει και στο παρελθόν, η τοποθέτηση μπλοκέ είναι από τις πιο αποτελεσματικές βελτιώσεις που μπορεί να κάνει κάποιος στο αυτοκίνητό του), το οποίο κάνει παρέα στα ημιαξόνια από S14, που έχουν χρησιμοποιηθεί. Από το ίδιο μοντέλο προέρχεται και το νέο καβούκι του διαφορικού, ενώ οι παρεμβάσεις στον συγκεκριμένο τομέα ολοκληρώνονται με το σετ συμπλέκτη Stage 2 της Exedy, που επιλέχτηκε να χρησιμοποιηθεί.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Μπορεί τα coilovers D2 να προεξέχουν στον τομέα της ανάρτησης, αλλά το Silvia μας έχει βελτιωθεί ακόμα περισσότερο στο συγκεκριμένο επίπεδο. Εκτός των νέων αμορτισέρ λοιπόν, στον εμπρός και τον πίσω άξονα έχουν τοποθετηθεί μπάρες θόλων και αντιστρεπτικές της Cusco, για να σφίξουν λιγάκι ακόμα τα πράγματα. Εκτός αυτού, έχουν αλλάξει και τα ψαλίδια, με τα νέα εξαρτήματα να είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο, όπως και οι κόντρες τους.

ΦΡΕΝΑ
Αν δεν τρέχεις σε αεροδρόμιο ή τουλάχιστον στην ευθεία της Θήβας, ώστε να έχεις μερικά χιλιόμετρα για να σταματήσεις χαλαρά όταν τελικιάσεις, και έχεις και 500 άλογα περίπου, σίγουρα θα χρειαστείς καλύτερα φρένα. Κάπως έτσι δικαιολογεί την παρουσία του το σετ της Wilwood που έχει τοποθετηθεί στον εμπρός άξονα. Το σετάκι περιλαμβάνει τετραπίστονες δαγκάνες, που εφαρμόζουν σε δίσκους 330mm – τα σωληνάκια υψηλής εμπρός και πίσω εννοούνται…


Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΙΣΧΥΣ & ΡΟΠΗ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟΥ
503 PS @ 8.230 rpm / 58,5 kgm @ 6.970 rpm

ΙΣΧΥΣ & ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΟΥ
202 PS @ 6.000 rpm / 28 kgm @ 4.000 rpm

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
SR20DET, 1.998cc, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, 2 ΕΕΚ, τουρμπίνα Garrett GT3076, εξωτερική wastegate Precision 46mm, φλάντζα κεφαλής Cometic, χειροποίητη εξάτμιση 80mm, ροϊκή εξέλιξη κεφαλής, σφυρήλατα πιστόνια JE, κουζινέτα ECL, μπιέλες Carrillo, ατσάλινες βαλβίδες, ελατήρια και retainers τιτανίου Brian Crower, εκκεντροφόροι Tomei με μηχανικά ωστήρια Tomei, εισαγωγή GReddy, αντλία καυσίμου Bosch 044, αντλία καυσίμου Walbro 255 lt/h, μπεκ Sard 850cc, δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού Cusco, AEM EMS

ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ
Μπλοκέ διαφορικό Tomei 2 way, ημιαξόνια και καβούκι διαφορικού από S14, σετ συμπλέκτη Exedy stage 2

ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Coilovers D2, μπάρες θόλων και αντιστρεπτικές Cusco εμπρός-πίσω, ψαλίδια και κόντρες αλουμινίου

ΦΡΕΝΑ
Σετ Wilwood εμπρός με τετραπίστονες δαγκάνες και δίσκους 330mm, σωληνάκια υψηλής πίεσης

ΤΡΟΧΟΙ, ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Ζάντες Enkei 7,5 x 17 ιντσών με ελαστικά Toyo T1R διαστάσεων 225/45 εμπρός και 235/45 πίσω

EXTERIOR
Φαρδύ bodykit

INTERIOR
Bucket καθίσματα Sparco, τιμόνι Momo Drift, ΑΕΜ wideband, πυρόμετρο και μπαρόμετρο APEXi

Powered By
GT Innovations
Πρόξενου Κορομηλά 26, Θεσσαλονίκη
Τηλ.: 2310 277630