Nissan S14 Drift Spec 540 hp
«Drac» στη Ρουμανία σημαίνει «δράκος», αλλά «Dracul» σημαίνει «ο διάολος». H λέξη «Dracula» σημαίνει «Ο υιός του Διαβόλου».
Κείμενο του Δημήτρη Παρασκευόπουλου
Τον συναντήσαμε στην Πάτρα, στα πλαίσια της διοργάνωσης του Drift King Of Europe στην ξακουστή πιστά Kartmania στην κορυφή των Βραχναίϊκων.
Μάγκα μου στη Ρουμανία οδηγάνε με μανία όχι σαν παιδάκια στην παραλία με βοτσαλάκια. Ναι ίσως και να έχω χάσει το μυαλό μου μετά την παρουσίαση του συγκεκριμένου drift car. Ανάμεσα σε αρκετές άγνωστες συμμετοχές το μαύρο ματ S14 μας έκατσε στο μάτι κι έτσι τα κανονίσαμε με τους διοργανωτές και μας παραχώρησαν τη διαδρομή στο μεσημεριανό διάλειμμα για να σας το παρουσιάσουμε. Οδηγός του ήταν ένας Ρουμάνος απόγονος της οικογένειας των ένδοξων Dracul, σας λέει κάτι το όνομα? Μήπως σας θυμίζει κάτι η φάτσα του? Αλήθεια εσείς πιστεύετε όσα έχουν γραφτεί κι ακουστεί όλα αυτά τα χρόνια?
Mythbusters
Όλοι γνωρίζουν το μύθο του αιμοβόρου βρικόλακα Δράκουλα που κυκλοφορεί ανάμεσά μας πίνοντας το αίμα θνητών για να κρατήσει τη ζωή αλλά και τα νιάτα του. Τον μύθο ουσιαστικά έπλασε ο Ιρλανδός συγγραφέας Bram Stoker ο οποίος δεν διευκρίνισε ποτέ και σε κανέναν γιατί ο βρικόλακας συνδέθηκε με τον Vlad III Dracul, ένα πραγματικό πρόσωπο που έζησε τον 15ο αιώνα. Δεν ήταν λίγοι αυτοί που ισχυρίστηκαν ότι όταν συνέλαβε την ιδέα για το μυθιστόρημα, του μίλησε κάποιος στενός του φίλος για τον Vlad III, κι αυτός εμπνεύστηκε από τα κατορθώματα του τα οποία μάλιστα δεν αφήνουν κανέναν αδιάφορο. Κάποιοι είπαν ότι όταν γεννήθηκε, η εικόνα της Παναγίας δάκρυσε αίμα. φήμες λένε ότι η μητέρα του ήταν μια τσιγγάνα, η οποία τύχαινε να είναι και μάγισσα. Ενώ οι προφήτες μιλούσαν για κάποιον ο οποίος θα ένωνε τη Ρουμανία και θα ήταν ειρηνικός και φιλεύσπλαχνος, κι ότι αυτός ο κάποιος θα ήταν ή ο Μεσσίας ή ο Αντίχριστος. Βέβαια κατά πόσο φιλεύσπλαχνος μπορεί να γίνει ο αντίχριστος είναι ένα άλλο θέμα, ο Δημητροκάλης με τον Κατσούλα ξέρουν καλύτερα βεβαίως. Η αλήθεια είναι ότι ο Vlad κρύβει μια πολλή ενδιαφέρουσα ιστορία πίσω του και αυτός είναι και ο βασικότερος λόγος που οι ρουμάνοι δυσαρεστήθηκαν με τον συγγραφέα. Το 1438 ο Vlad III έγινε πρίγκιπας της Γαλάχιας και μερικά χρόνια αργότερα εντάθηκε στο τάγμα των Δράκου. Η ένταξη έγινε από τον πατέρα του, φορώντας του ένα δαχτυλίδι με το έμβλημα του Δράκου. Οι διαφωνίες με τους τούρκους που εκείνη την εποχή έκαναν κουμάντο έφεραν την οικογένεια σε αντιπαράθεση αφού οι φόροι που ζητούσαν ήταν δυσβάστακτοι για τις ρομανικές οικογένειες. Έτσι ο πατέρας του κάλεσε συνάντηση με τους ευγενείς για να ταχθούν ενάντια του Σουλτάνου. Όσο ο πατέρας του έλειπε, οι Τούρκοι απήγαγαν τον Vlad III και τον αδερφό του, και τους οδήγησαν στο στρατόπεδό, έξω από τη Ρουμανία. Εκεί πέρασαν 9 ολόκληρα χρόνια και μάλιστα φήμες έλεγαν ότι οι ευγενείς σκότωσαν τον πατέρα τους αφού είχαν συμμαχήσει με τους τούρκους για να μην χάσουν τα προνόμια της υψηλής κοινωνίας αδιαφορώντας για το λαό. Με τη αιχμαλωσία γαλουχήθηκε η αγριότητα και το θάρρος του Vlad ο οποίος ορκίστηκε να σκοτώσει τους δολοφόνους της οικογένειάς του. Ύστερα από πολλά βασανιστήρια, ο Vlad III αφέθηκε ελεύθερος με προμήθειες και ένα άλογο για να επιστρέψει στη Ρουμανία. Οι Τούρκοι πίστευαν ότι θα πάει απευθείας στην πατρίδα του, εκείνος σταμάτησε πρώτα στην Ουγγαρία για να ζητήσει βοήθεια από τον τότε βασιλιά Γιάννος. Του εξήγησε ότι θέλει να ενώσει την Ρουμανία και του ζήτησε χρήματα και όπλα. Το 1456 έφτασε στην Ρουμανία όπου και τη βρήκε μέσα στην αναρχία. Τον θρόνο τοτε κατείχε ο Πρίγκιπας Καρλ ο οποίος ευθυνόταν για όλη τη μιζέρια που επικρατούσε στη χώρα του. Πήρε πίσω τον θρόνο του σκοτώνοντας τον Καρλ και υποσχέθηκε στον λαό του αφοσίωση και ότι θα έδιωχνε τους Τούρκους και τους προδότες. Μια από τις πράξεις που τον στιγμάτισαν ήταν η σφαγή των ευγενών αφού πίστευε ότι αυτοί έφαγαν τον πατέρα του αλλα και γιατι ήταν αυτοί που, λόγω των προνομίων που αποκτούσαν, πρόδιδαν έναν ολόκληρο λαό και τις ηθικές του αξίες. Τους παλούκωσε και από τότε βγήκε το παρατσούκλι «Τepes» που σημαίνει «παλουκωτής». Ο Vlad δεν παλούκωνε μόνο, αλλά έγδερνε ζωντανούς τους εχθρούς του, τους έβραζε, τους τύφλωνε, τους έκαιγε, τους έψηνε ή τους έθαβε ζωντανούς. Πολλές φορές πριν τους σκοτώσει, τους έκοβε τα γεννητικά όργανα, τα αυτιά ή τις μύτες. Μιλάμε για πολλή βαρβαρότητα ο τύπος αλλά δικαιολογημένη. Μερικούς από αυτούς τους άφηνε να σαπίζουν στην κεντρική πλατεία για να παραδειγματίζονται οι υπόλοιποι. Κάτι τέτοιο στις μέρες μας θα φαινόταν απάνθρωπο, αλλά για τους Ρουμάνους ήταν κάτι το εντελώς φυσιολογικό κι αγαπούσαν τον Vlad. O Vlad ήταν πάντοτε ο νικητής. Ακουγόταν ότι παλούκωσε περίπου 20.000 αιχμαλώτους και ότι έφαγε ψωμί βουτηγμένο στο αίμα τους! Δεν ξέρω πως θα κρίνετε εσείς αυτόν τον άνθρωπο και τις πράξεις του, αλλά για τους Ρουμάνους ήταν αξιοθαύμαστος, και πολεμούσε μονάχα για τον λαό του. Δυστυχώς σε πολλούς όμως δεν αρέσουν οι ήρωες, και έτσι έπρεπε και αυτός να πεθάνει. Το 1931 ανοίχτηκε ο τάφος του Vlad Dracula και δεν βρήκαν τίποτα παρά κόκαλα ζώων. Τελικά μπορούμε να είμαστε σίγουροι για το αν υπάρχουν vampires?
Romanian tips
Η Ρουμανία ουσιαστικά είναι μια πρώην κομμουνιστική δημοκρατία στα βορειοανατολικά βαλκάνια κι ο πληθυσμός της ξεπερνά τα 22.000.000 κάτοικων με την οικονομία της χώρας να μην έχει συνέλθει πλήρως από την πτώση του τείχους και την διάλυση του ανατολικού μπλοκ. Οι Ρουμάνοι θεωρούν τους εαυτούς τους απογόνους Ρωμαίων στρατιωτών στην ρωμαϊκή επαρχία της Δακίας. Γιατί βέβαια γουστάρουν να λένε ότι είναι «ξώγαμα» των ιταλών δεν το καταλαβαίνω, τελικά η ξενομανία δεν είναι μόνο ελληνικό κουσούρι. Μορφολογικά η Ρουμανία χωρίζεται σε τρεις μεγάλες περιοχές, στην ορεινή Τρανσυλβανία, στις πεδιάδες του Κάτω Δούναβη και της Μολδαβίας και την ενδιάμεση περιοχή των Καρπαθίων. Η Τρανσυλβανία, που καταλαμβάνει το δυτικό τμήμα της Ρουμανίας, αποτελείται από σειρά οροπεδίων και βουνών, που σχηματίστηκαν από αρχαϊκούς γρανίτες και υπερβαίνουν το ύψος των 2.500 μ. Υπάρχουν απίστευτες διαδρομές στις ορεινές περιοχές για γρήγορη κι επικίνδυνη οδήγηση εκτός των ορίων του νόμου. Οι Τρανσυλβανικές Άλπεις με τις κορυφές Νεγκόιου (2.535 μ. υψόμετρο) και Μολντοβεάνουλ (2.544 μ. υψόμετρο) ενώνονται στο κέντρο της χώρας με τα Καρπάθια. Εκεί που έζησε ο διάσημος Κόμης Δράκουλας ένα από τα πιο παρεξηγημένα πρόσωπα τις παγκόσμιας ιστορίας.
Box off
ENGINE
Το μοτέρ έχει δεχτεί αρκετές αλλαγές έτσι ώστε να έρθει στο επίπεδο που το ήθελαν για αν παρακολουθήσουν το πρωτάθλημα του king of Europe. Αρχικά ένα κιτ της Tomei ανέβασε τα κυβικά κι από 2000cc πλέον είναι 2.200cc για να γυρίζει όποια τουρμπίνα κι αν τοποθετούσαν. Βεβαίως το κιτ περιλαμβάνει μπιέλες τις Carillo και σφυρήλατα πιστόνια της CP αφού πάντα για ένα αυτοκίνητο drift εκτός από την απόδοση εξετάζεται κι η αξιοπιστία. Όταν είσαι με το πλάι και πατάς τέρμα το γκάζι λόγο της γωνίας του αυτοκινήτου οι αεραγωγοί δεν βάζουν αέρα με αποτέλεσμα να έχουν υψηλές θερμοκρασίες. Η τοποθέτηση μεταλλικών φλαντζών κρίθηκε όχι απλώς απαραίτητη αλλά σίγουρη. Ο στρόφαλος είναι χρωμομολυβδένιος και περιλαμβάνεται κι αυτός μέσα στο κιτ, είναι ελαφρύτερος από τον εργοστασιακό δίνοντας στροφάρισμα κι αξιοπιστία λόγο του πολύ ανθεκτικού υλικού κατασκευής του(SNCM439). Όπως ήταν λογικό το κομμάτι της κεφαλής δε θα έμενε εργοστασιακό, για την καλύτερη ροη έγινε ροϊκή εξέλιξη στους αυλούς και χρησιμοποιήθηκαν σκληρότερα ελατήρια στις βαλβιδες. Η μεταλλική φλάντζα και ρυθμιζόμενα γρανάζια εκκεντροφόρων από την HKS ήταν άλλη μια λογική εξέλιξη, αφού οι φρέσκοι εκκεντροφόροι χρειάζονται ρύθμισμα. Ας δούμε και τα «τουρμπισια» parts που τοποθετήθηκαν γιατί κι εδώ οι εταιρίες της Ιαπωνίας έστειλαν αρκετά προϊόντα. Ξεκινάμε από την καινούρια τουρμπίνα, μια GReddy T67-25G η οποία μπορεί να αποδώσει μέχρι 570 PS. Πάντρεμα έχει γίνει στον τομέα της εξάτμισης με την Trust να έχει τον κύριο λόγο αφού έχει στείλει το χταπόδι αλλά και το Downpipe τα οποία συνδέονται με καταλύτη και τελικό από την Apexi. Το kit του Intercooler είναι της HKS το οποίο δε φαίνεται με την πρώτη μάτια και πρέπει να βγει ο προφυλακτήρας για να το δούμε ολόκληρο. Βεβαίως λόγω της μεγαλύτερης ιπποδύναμης χρειαζόμαστε και περισσότερο καύσιμο, έτσι τοποθετήθηκε μια πεταλούδα εισαγωγής Q45. Για να συνεργαστούν όλα τα παραπάνω μεταξύ τους έπρεπε να τοποθετηθεί ένας εγκέφαλος έτσι ώστε να μπορέσουν να ρυθμιστούν. Η λύση ήρθε από την HKS με ένα stand alone και πιο συγκεκριμένα ένας F- Con V Pro οποίος μπορεί να ρυθμίσει οτιδήποτε του ζητηθεί. Τέλος οι βάσεις μηχανής αλλά και του σασμάν είναι της Nismo, αφού οι μαμά δεν έδειχναν ότι μπορούν να τα βγάλουν πέρα στο αγωνιστικό κομμάτι.
Box off
TRANSMISSION
Στον τομέα της μετάδοσης τα πράγματα είναι πιο απλά, όμως όχι και λιγότερο μελετημένα, αφού μόνο και μόνο από το σασμάν αρχίζεις να ζηλεύεις. Το πεντατάχυτο της OS Giken έχει αναλάβει πλέον τις επιλογές τον σχέσεων κονταίνοντας αρκετά το αυτοκίνητο, για να μπορεί από νωρίς να γυρίζει την τουρμπίνα και να αποδίδει τα άλογα όσο νωρίτερα μπορεί. Για να αποφεχθεί το πατινάρισμα αγοράστηκε ένας τριπλόδισκος συμπλέκτης της HKS και το κεφάλι του φίλου μας του Ρουμάνου είναι πλέον ήσυχο. Τέλος το διαφορικό είναι της ATS η οποία εδώ κι αρκετά χρόνια έχει σαγηνέψει τους φίλους της Nissan με τα προϊόντα της.
Box off
SUSPENSION
Όπως θα έχετε παρατηρήσει το αυτοκίνητο φοράει πάρα πολλά aftermarket προϊόντα και μάλιστα από τις πιο γνωστές εταιρίες. Άρα στην ανάρτηση δε θα μπορούσε να μην έχει βάλει το χεράκι της η TEIN με Coilovers και ρυθμιζόμενα σε camber top mounts. Το roll cage είναι 9 σημείων με πλαϊνές μπάρες αφού η ασφάλεια είναι ο πρώτος στόχος για ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο. Βεβαίως δε θα μπορούσαν να μη έχουν τοποθετήσει και μπάρες θόλων για αν δέσει ακόμα περισσότερο το αμάξωμα, εδώ η Cusco πήρε τον πρώτο ρόλο αφού μαζί έστειλε και μπάρες ψαλιδιών για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Box off
EXTERIOR
Η εμφάνιση του αυτοκινήτου στους αγώνες drift είναι ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια της συνολικής παρουσίας, έτσι η ομάδα αποφάσισε να λανσάρει το προφίλ του «αλήτη» επιλέγοντας το μαύρο ματ χρώμα που σε βάζει σε σκέψεις. Το body kit είναι της Aero και περιλαμβάνει εμπρός - πίσω προφυλακτήρα και βεβαίως τα side skirts. Το αστείο είναι ότι τα φανάρια που έχουν καλυφτεί με αυτοκόλλητο είναι after market Crystal Clear, αλλά μάλλον ο οδηγός δεν έχει πρόβλημα να σπαταλήσει και μερικά euros. Η αεροτομή είναι Carbon τύπου GT στην οποία μπορείς να κρεμάσεις ακόμα και τη φόρμα σου για να στεγνώσει άμα την ιδρώσεις. Δε θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε τα διακριτικά καθρεφτάκια της Aero που έχουν κι αεροδυναμικό σχήμα και του πάνε πάρα πολύ. Συνολικά είναι ένα αυτοκίνητο που σίγουρα θα σου τραβήξει το μάτι όταν το δεις στα Pits και θα κάτσεις να ασχοληθείς μαζί του.
Box off
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Tomei 2.2L Kit, στρόφαλος Tomei, Apexi εξάτμιση, σφυρήλατα πιστόνια CP, Carillo μπιέλες, HKS γρανάζια εκκεντροφόρων, μεταλλική φλάντζα, πεταλούδα εισαγωγής Q45, κολάρα Samco, Aftermarket σκληρότερα ελατήρια βαλβίδων, κοκοράκια ενισχυμένα, HKS Intercooler Kit, ARC δοχείο Κάρτερ, Turbo GReddy T67-25G, Trust χταπόδι και Downpipe, Blitz Boost Controller, Nismo βάσεις μηχανής και σασμάν, HKS Fconv Pro Gold stand alone
ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ
Τριπλόδισκος συμπλέκτης HKS, διαφορικό ATS, σασμάν OS Giken 5άρι
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Tein HE Full Coilovers με ρυθμιζόμενο Camber, εμπρός μπάρα θόλων Cusco, μπάρες ψαλιδιών Cusco, Roll Cage 9 σημείων,
ΦΡΕΝΑ
Stock, σωληνάκια υψηλής πίεσης
ΤΡΟΧΟΙ, ΕΛΑΣΤΙΚΑ
17" Buddy Club P1 Racing Alloys
EXTERIOR
Full body kit Aero, Crystal Clear φανάρια εμπρός, αεροτομή Carbon Look GT and
Aero καθρέφτες, βαφή σε μαύρο ματ.
INTERIOR
Trust θερμοκρασία νερού λαδιού και barόμετρο, πίεση λαδιού, καθίσματα Sparco