Peugeot 106 Rallye

Εικόνα burnout
Burn Out Team 31 Ιαν 2012

Ναι σε όλα! Και πιο δυνατό και πιο όμορφο και πιο… καλλίφωνο? Ένα Peugeot που 106 έχει πολλά ταλέντα…

 

Του Γιώργου (Déjà Vu) Χριστοδουλόπουλου

 

Τα περισσότερα 106 Rallye που κυκλοφορούν στους δρόμους μας είναι βελτιωμένα, πάω στοίχημα την παρθενιά μου. Πολύ λίγα από δαύτα όμως, πάω επίσης στοίχημα, προσεγγίζουν τη βελτίωση όπως αυτό εδώ για το οποίο διαβάζεις. Κι εννοώ, η πλειονότητα του κόσμου ασχολείται με το δυνατό σημείο του 106, τις επιδόσεις, και δεν ασχολείται με την εμφάνιση ή το ηχοσύστημα του αυτοκινήτου – ενώ στην περίπτωσή μας και οι τρεις τομείς του συγκεκριμένου Rallye έχουν δεχθεί αναβάθμιση. Αρχής γενομένης από τη look.

Ομορφιά μου

Πόσο πολύ επωφελείται ένα Rallye από το φούσκωμα των φτερών του! Αποκτά το πλάτος που του λείπει για να δείξει ακόμα πιο «καρφωμένο» στο δρόμο, πιο ερπετό, και οι νέες αναλογίες του αμαξώματος εκφοβίζουν ακόμα περισσότερο τους πιθανούς αντίπαλους. Σε αυτό παίζει μεγάλο ρόλο και το σχήμα των προφυλακτήρων και των sideskirts, το καπό bad boy που σκυθρωπιάζει το βλέμμα του 106, και βέβαια το μαύρο χρώμα με τα σκούρα φιμέ τζάμια. Όταν βέβαια φτάσεις σε σημείο να βλέπεις τις δυο διπλές μπούκες της εξάτμισης να προβάλλουν από τον πίσω προφυλακτήρα και να απομακρύνονται εμπρός, θα είναι πλέον αργά για εκφοβισμό και θα έχεις χάσει ήδη το παιχνίδι, αλλά τι να κάνουμε. Τουλάχιστον πήγες ευχαριστημένος, σε πάτησε ένα όμορφο 106 με 18άρες που έχει και μια βελτίωση πρώτου σταδίου στο μοτέρ του – άσε που καθώς σε πέρναγε πηδώντας, νομίζεις πως άκουσες να δουλεύουν και νίτρα…

Όντως, το Rallye είναι εξοπλισμένο με δυο νιτρομπουκάλες  της NOS, που προσφέρουν 90 επιπλέον άλογα για τις δύσκολες στιγμές μιας δυνατής κόντρας, αλλά η αλήθεια είναι ότι το αυτοκίνητο δεν έχει τέτοιο προσανατολισμό: μπορεί να κινηθεί γρήγορα, αλλά δεν το πολυενδιαφέρει να το κάνει. Η εξήγηση στην επόμενη παράγραφο.

Πλάγιος δεύτερος

Ακόμα κι αν έχεις τις δυνατότητες να το κάνεις, δύσκολα σκυλιάζεις στο δρόμο φορτωμένος με εξοπλισμό ICE – ούτως ή άλλως, δε φόρεσες ένα σκασμό ηχεία ώστε ο κόσμος να ακούει το μοτέρ σου και όχι τη Βανδή! Πράγματι, κάθε μια από τις πόρτες του 106 έχει εξοπλιστεί με ένα ζευγάρι Focal 165K2P, με ένα 165ΚΡ και με ένα tweeter TN52, επίσης της Focal, τα οποία οδηγούνται από δυο τετρακάναλους Audison VRX4.300. Με τη σειρά του, ένας μονοκάναλος VRX1.500 ασχολείται με την ενίσχυση των τριών 12ιντσών subwoofers της Hertz, ενώ για τη σταθερότητα των ρευμάτων φροντίζουν δυο πυκνωτές της Macrom. Τώρα, όλα τα παραπάνω καταλήγουν στην Pioneer 5200, μια επτάιντση οθόνη που στην περίπτωσή μας παίζει μουσική, δείχνει DVD, αλλά και τηλεόραση, διασκεδάζοντας τους επιβαίνοντες στο ιδιαίτερα ελκυστικό εσωτερικό.

Μέσα άνεση

Όταν ξεπεράσεις τα bucket καθίσματα με τα λογότυπα της Focal και τις ζώνες της Sparco, που είναι το πρώτο που βλέπεις ανοίγοντας την πόρτα του αυτοκινήτου, το μάτι σου έχει δυο επιλογές: θα πέσει ή πάνω στο νέο ταμπλό, με λευκά όργανα ενδείξεων της APEXi για θερμοκρασία νερού/λαδιού και πίεση λαδιού/καυσίμου και με ένα μεγάλο στροφόμετρο στο ντουλαπάκι του συνοδηγού, ή θα πάει προς εκεί που κανονικά θα υπήρχε το κάθισμα των πίσω επιβατών και που, τώρα, κάθονται οι νιτρομπουκάλες. Ωστόσο το εσωτερικό είναι γεμάτο πανέμορφες λεπτομέρειες που γράφουν υπέροχα στη νέα ταπετσαρία – ιδιαίτερη μνεία αξίζει ο πίνακας με το βολτόμετρο και τους αεροπορικούς διακόπτες μπροστά από το λεβιέ ταχυτήτων, από τον οποίο ελέγχεται το νίτρο και κάποιες λειτουργίες του ICE.

Απόφαση

Το να ζεις με ένα τέτοιο αυτοκίνητο πρέπει να είναι πολύ ενδιαφέρον. Εντάξει, μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα πρακτικό αν το δει κανείς αποκλειστικά ως εργαλείο μεταφοράς, αλλά για να διαβάζεις αυτές τις σελίδες, σίγουρα δε βλέπεις τα αυτοκίνητα έτσι. Οπότε, κρίνοντας σύμφωνα με τα… δικά μας δεδομένα, τα πράγματα είναι απλά. Πες ότι έχει ένας φίλος αυτό το 106 και σε πηγαίνει πρώτη φορά βόλτα. Θα γουστάρεις? Μα και βέβαια, λογικό είναι! Θα ερωτευτείς το απογειωμένο look του μικρού Peugeot, θα τρελαθείς με το πρωτότυπο εσωτερικό, θα κουφαθείς από τα ντεσιμπέλ του Άις, θα πωρωθείς με το άμεσο τίναγμα εμπρός από το νίτρο. Θα το γουστάρεις!

Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

1.587cc, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, εισαγωγή αέρα, εξάτμιση, νίτρο ξηρού τύπου NOS 90PS

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Αμορτισέρ Bilstein, μπάρα θόλων εμπρός

ΤΡΟΧΟΙ, ΕΛΑΣΤΙΚΑ

Ζάντες 18 ιντσών με ελαστικά Yokohama διαστάσεων 215/35

EXTERIOR

Χειροποίητο bodykit αποτελούμενο από εμπρός και πίσω προφυλακτήρα και sideskirts, καπό bad boy, καθρέφτες, αεροτομή οροφής

INTERIOR

Χειροποίητο ταμπλό με ενσωματωμένες ενδείξεις θερμοκρασίας νερού/λαδιού και πίεσης λαδιού/καυσίμου και στροφόμετρο APEXi, πίεση νίτρο Autogauge, βολτόμετρο, καθίσματα bucket με ζώνες Sparco, τιμόνι, τάπα βενζίνης

ICE

Μονάδα αναπαραγωγής Pioneer 5200 με οθόνη 7’’, 4x Focal 165K2P, 2 x Focal 165KP, 2 x Focal TN52, 2 x Audison VRX4.300, 1 x Audison VRX1.500, 3 x subs Hertz 12’’, 2 x πυκνωτές Macrom, 2 x crossover Focal

Powered By
XM Designs
Αλλατίνη 3, Περιοχή Αλλατίνη, Πυλαία, Θεσσαλονίκη
Τηλ.: 2310 334234
www.xmdesigns.gr