Water Injection

Εικόνα burnout
Burn Out Team 18 Μαρ 2013

Ο ψεκασμός νερού (Water Injection), χρησιμοποιείται σε εκτεταμένες μετατροπές υπετροφοδοτούμενων αυτοκινήτων, αλλά πώς ακριβώς λειτουργεί? Διαλύουμε ένα κιτ ψεκασμού νερού της Aquamist για να μάθουμε...

Τι ακριβώς κάνει ο ψεκασμός νερού? Για να το θέσουμε απλά... ψεκάζει νερό! Η πραγματικότητα όμως είναι πιο πολύπλοκη. Βασικά, ο ψεκασμός νερού χρησιμοποιείται σε υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες για να μειώνεται η θερμοκρασία του εισερχόμενου αέρα, ώστε να μειώνονται και οι πιθανότητες της βλαβερής για τον κινητήρα προανάφλεξης (πυράκια). Η έγχυση ενός λεπτού στρώματος νερού στον σωλήνα εισαγωγής δεν αυξάνει μόνο την αξιοπιστία εκμηδενίζοντας την προανάφλεξη, αλλά και βελτιώνει την απόδοση. Υπάρχουν διαθέσιμα αρκετά κιτ, αλλά το πιο ευκολονόητο σε λειτουργία είναι το Aquamist 2D+. Ας δούμε λοιπόν τι γίνεται...

ΕΝΙΣΧΥΤΗΣ ΨΕΚΑΣΜΟΥ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

Η καρδιά του συστήματος Aquamist. Κάποια άλλα συστήματα αποτελούνται από μια απλή συσκευή που ψεκάζει νερό με συγκεκριμένο ρυθμό παροχής σε συγκεκριμένη πίεση υπερπλήρωσης του τούρμπο, ενώ άλλα είναι πολυπλοκότερα και απαιτούν ειδική χαρτογράφηση. Αυτό το κιτ βρίσκεται μεταξύ των δυο προαναφερθέντων, αφού ενεργοποιεί το σύστημα σε συγκεκριμένη πίεση υπερπλήρωσης, παρακολουθεί τα μπεκ καυσίμου και αυτόματα αυξομειώνει την ποσότητα νερού που πρέπει να ψεκαστεί, σύμφωνα με προκαθορισμένο ποσοστό σε σχέση με το καύσιμο που εισρέει στον κινητήρα – χωρίς την ανάγκη για πανάκριβη και χρονοβόρα χαρτογράφηση.

ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΦΩΤΑΚΙ

Για λόγους ασφαλείας, το κιτ ανιχνεύει αν ο εγχυτήρας νερού είναι μπλοκαρισμένος και ενεργοποιεί αυτό το λαμπάκι. Ακόμα καλύτερα, μειώνει την πίεση του τούρμπο ώστε να μην δημιουργηθεί βλάβη στον κινητήρα.

ΔΙΑΚΟΠΤΗΣ ΨΕΚΑΣΜΟΥ ΝΕΡΟΥ

Ο διακόπτης συνδέεται με το κομμάτι του συστήματος, που βρίσκεται υπό πίεση, μεταξύ της αντλίας και της solenoid υψηλής ταχύτητας (βλ. παρακάτω). Δουλειά του είναι να αισθάνεται την πίεση του νερού, και αν αυτή πέσει κάτω από κάποιο προκαθορισμένο επίπεδο (που ρυθμίζεται ακόμα και από τον οδηγό, με μια βίδα), τότε ενεργοποιεί την αντλία ώστε η πίεση νερού να παραμένει ίδια κάθε στιγμή, για βελτιστοποίηση της απόδοσης.

ΔΙΑΚΟΠΤΗΣ ΠΙΕΣΗΣ ΤΟΥΡΜΠΟ

Τοποθετείται στο αυτοκίνητο όπως ένα απλό οργανάκι μέτρησης πίεσης τούρμπο. Οταν ανιχνεύσει μια προκαθορισμένη (ακόμα και από τον οδηγό) πίεση, στέλνει σήμα στο σύστημα να ενεργοποιήσει τον ψεκασμό νερού.

ΦΩΤΑΚΙ ΧΑΜΗΛΗΣ ΣΤΑΘΜΗΣ ΝΕΡΟΥ

Το λαμπάκι αυτό ενεργοποιείται από τον διακόπτη ελέγχου στάθμης νερού, για να σε ενημερώνει πότε το νερό τελειώνει και πρέπει οπωσδήποτε να συμπληρώσεις.

ΤΡΟΜΠΑ ΝΕΡΟΥ

Η τρόμπα της ERL είναι μια ηλεκτρομαγνητική συσκευή, ικανή να συμπιέζει το νερό μέχρι και στα 250psi. Για τόσο ισχυρή τρόμπα είναι πολύ μικρή και ζυγίζει μόλις ένα κιλό. Και επειδή δεν έχει μηχανικά εξάρτημα μέσα της, είναι και αρκετά ανθεκτική. Οπως θα περίμενες, δουλειά της είναι να αντλεί νερό από τη δεξαμενή μέσω της σωληνοειδούς βαλβίδας και να το στέλνει υπό πίεση στους εγχυτήρες νερού.

HSV SOLENOID ΥΨΗΛΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

Σε αντίθεση με πιο απλά συστήματα, το συγκεκριμένο χρησιμοποιεί μια βαλβίδα υψηλής ταχύτητας λίγο πριν τον εγχυτήρα νερού, για να διατηρείται πάντα η πίεση στη μέγιστη τιμή της. Χωρίς αυτή τη βαλβίδα θα υπήρχε μια μικρή υστέρηση στην απόκριση την ώρα που το πεπιεσμένο νερό θα μεταφερόταν από την αντλία στους εγχυτήρες, μια απόσταση αρκετών μέτρων σε κάποια αυτοκίνητα.

ΣΩΛΗΝΑΚΙΑ

Πλαστικά σωληνάκια υψηλής πίεσης χρησιμοποιούνται για να μεταφέρουν το νερό, επειδή οι συνηθισμένες πλαστικές ή ελαστικές σωληνώσεις θα καταστρεφόταν στις πιέσεις που δημιουργούνται στο συγκεκριμένο κιτ.

ΑΝΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΒΑΛΒΙΔΑ

Αυτή η απλή βαλβίδα ενός δρόμου τοποθετείται μεταξύ της τρόμπας νερού και της δεξαμενής νερού. Και αυτό για να εξασφαλιστεί το ότι το νερό δεν θα επιστρέφει πίσω στη δεξαμενή, αλλά και η συνεχής παροχή του.

ΦΩΤΑΚΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΡΟΜΠΑΣ

Αυτό το λαμπάκι δείχνει πότε δουλεύει η τρόμπα νερού.

ΔΙΑΚΟΠΤΗΣ ΧΑΜΗΛΗΣ ΣΤΑΘΜΗΣ ΝΕΡΟΥ

Αυτός ο διακόπτης τοποθετείται σε οποιαδήποτε δεξαμενή νερού επιλέξεις να χρησιμοποιήσεις (κάποιοι βολεύονται ακόμα και με το μπουκάλι που μπαίνει το νερό για τους υαλοκαθαριστήρες). Όταν αντιλαμβάνεται χαμηλή στάθμη νερού, ενεργοποιεί το προειδοποιητικό φωτάκι και απενεργοποιεί το σύστημα για να μην “στεγνώσει” η τρόμπα και καταστραφεί. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον διακόπτη, μπορείς επίσης να κόψεις και την πίεση του τούρμπο.

ΕΓΧΥΤΗΡΑΣ ΝΕΡΟΥ

Αυτοί οι ανοξείδωτοι, ατσάλινοι εγχυτήρες είναι το σημείο του συστήματος από το οποίο ψεκάζεται το νερό στο σύστημα εισαγωγής του αυτοκινήτου. Το μέγεθός τους υπαγορεύει την ποσότητα του νερού που εισέρχεται στην εισαγωγή. Το κιτ διαθέτει εγχυτήρες διαμέτρου 0,7, 0,8 και 0,9mm, αλλά υπάρχουν μικρότερα και μεγαλύτερα μεγέθη επίσης.